Subtropiska jordätare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • westafrica
    Användare
    • March 2014
    • 320

Subtropiska jordätare?

Hur håller ni på forumet era gymnogeophagus B, tänkte skaffa en grupp till mitt 260 kar men funderar på vintertemperaturen, kan nog inte få ner den under 17-18grader? Hur gör ni?
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Jag pratade med Felipe Cantera om detta i Malmö, och han tyckte inte man behövde gå ner längre än så. Det viktiga var temperaturskillnaden. Så om man kör på 28 grader resten av året, räcker det att gå ner till 18 grader. Jag kommer att ta hem mina framtida på vintern och förvara dem i kar i mitt nuvarande fiskrum där temperaturen lär gå ner rejält när det inte står 27 kar och bubblar runt

/Jocke

Kommentar

• westafrica
      Användare
      • March 2014
      • 320

Ursprungligen postat av Banderad
      Jag pratade med Felipe Cantera om detta i Malmö, och han tyckte inte man behövde gå ner längre än så. Det viktiga var temperaturskillnaden. Så om man kör på 28 grader resten av året, räcker det att gå ner till 18 grader. Jag kommer att ta hem mina framtida på vintern och förvara dem i kar i mitt nuvarande fiskrum där temperaturen lär gå ner rejält när det inte står 27 kar och bubblar runt

/Jocke
      Ja då kanske man skulle skaffa sig en liten grupp då.. Annars kan jag ju kanske sätta ut ett mindre kar i garaget, ska du ta hem i en snar framtid eller blir de om en lång stund?

Kommentar

• westafrica
        Användare
        • March 2014
        • 320

då råkar inte ha ett xl sized ttterfilter ståendes hemma som du inte behöver?

Kommentar

• Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

Jag skickar info via PM

/Jocke

Kommentar

• Cichlid-Power
            Användare
            • November 2006
            • 253

Hei, jerg har flere typer Gymnogeophagus, Australoheros og Cicklasoma og de går på vinteren rundt 20 grader,det kan innimellom bli lavere og oppover kan det være opp til 26-28 grader, og de klarer seg fint.En av mine Australoheros går på 22 grader med yngel.

Cichlid-Power

Kommentar

• westafrica
              Användare
              • March 2014
              • 320

Ursprungligen postat av Cichlid-Power

Hei, jerg har flere typer Gymnogeophagus, Australoheros og Cicklasoma og de går på vinteren rundt 20 grader,det kan innimellom bli lavere og oppover kan det være opp til 26-28 grader, og de klarer seg fint.En av mine Australoheros går på 22 grader med yngel.

Cichlid-Power
              Okej tack!

Kommentar

Arbetssätt...