Har 5 st blå Delfinciklider ca 3cm stora

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wadman83
    Användare
    • January 2013
    • 65

Har 5 st blå Delfinciklider ca 3cm stora

Har i mitt akvarium just nu 9 st golden 9st röd zebra samt 3st afra mara rock och två stackars crabo som skall flytta. Försökte när jag hade alla mina stora crabos i att lägga in mina 7st blåa Delfinciklider. Då det blev föda av två stycken. Dom är ca 3cm stora just nu. Jag valde att ta bort mina crabo och någon Trewawase som jag hann se attackerade dessa. Kommer det bli samma sak nu igen om jag lägger i dom när det är vuxna och unga golden och röd zebra i akvariet? ?? Eller hur skall jag göra för att få dom ut i akvariet? ?? Tips och råd behövs snälla....
  • Wadman83
    Användare
    • January 2013
    • 65

Klicka på bilden för större version

Namn: 20140608_152145.jpg
Visningar: 1
Storlek: 281,8 KB
ID: 690941
    Tacksam för lite tips och råd

Kommentar

• Pabbe
      NCS Medlem
      • September 2006
      • 1805

Delfiner blir ju med tiden uppåt 22-23 cm, och är till skillnad från röd zebra, en lugnare fisk, som också vill ha ganska mycket simyta och fri botten. Är det ett 375 l, 150 cm långt?
      Mitt råd är om du vill ha Delfiner, att plocka bort alla utom Golden så länge.

Kommentar

• Wadman83
        Användare
        • January 2013
        • 65

Ja det är ett 375liter 1.50 långt. Går dom inte ihop med röd zebra då eller är det för storleken du tänker på?? Hur skall man göra för att släppa in dom i akvariet utan att bli mat då jag har 5st ca 3-4cm i en egen burk som syns på bilden.

Kommentar

• Pabbe
          NCS Medlem
          • September 2006
          • 1805

Ja, om du tänker ha en grupp stora Delfiner, så skulle jag välja att skippa zebror och gå på Golden och sen kanske någon annan lugnare mbuna.
          Hur du ska göra nu vet inte jag. Chansa på att det ska gå bra eller låta Delfinerna växa till sig någon annanstans eller ta bort alla utom Golden.
          Jag har haft Golden och Delfiner tillsammans. Det funkar. Röd zebra om Delfinerna blir större kanske.

Kommentar

• Erik Österlund
            Användare
            • January 2005
            • 3788

Var har du gjort av dom andra fiskarna då? Kan du inte flytta över rödzebrorna dit också om du är orolig att dom äter upp moorin?

Jag tycker att det borde vara rätt lugnt att släppa ut dom iom att dom har gått i samma burk nu ett tag (luktar inte annorlunda). Ett alternativ är att du fixar en burk på typ 160 liter och drar upp dom några centimeter till.

Kommentar

• Wadman83
              Användare
              • January 2013
              • 65

Jag lämnade bort 4 crabo till en vän men skall nog även flytta på dom två sista crabos hane/hona också. Så nu valde jag lite fler golden och röd zebra. 9st golden och 9st röd zebra 2st crabo samt 3 st av okänd art kanske ni vet vad det är för fisk bifogar en bild...Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_2014-06-05-10-31-13.jpg
Visningar: 2
Storlek: 50,2 KB
ID: 690943

Kommentar

Arbetssätt...