Aquarium heute!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelle
    Användare
    • May 2002
    • 387

    Aquarium heute!

    Hej

    Hur får man tag i ett ex. av den tyska tidningen "Aquarium heute"? Jag skulle vilja köpa nr;1 från 1999. Det finns en fantastisk artikel av Staeck om Apistogramma Borelli.
    Har sökt på internet men inte hittat något!
    Tacksam om någon har ett bra tips!

    Mvh/ Per
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Jag har den säkert liggande någonstans (frågan är bara var) och kan kanske kopiera artikeln. Skicka en mail och påminn mig när jag är tillbaka från semestern om drygt 2 veckor.
    Att få tag i tidningen blir nog svårt - Aquarium Heute som ju var Duplas tidning lades ju ner för några år sedan (eller rättare sagt, togs över av Tetra som en del i deras tidning).
    Att få tag i gamla ex från Dupla lär också vara omöjligt eftersom Dupla gick i likvidation för några veckor sedan och inget av verksamhet nu finns kvar i Tyskland, varumärket har dock tagits över av ett israeliskt företag.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Pelle
      Användare
      • May 2002
      • 387

      #3
      Hej Kjell

      Skickade ett mail till din e-mailadress för ett tag sedan, men det kanske inte funkade. Har du haft möjlighet att kolla upp om du har tidningen kvar?

      Mvh/ Per

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

        #4
        citatkickade ett mail till din e-mailadress för ett tag sedan,
        Verkar underligt - tycker min mail funkar alldeles för bra eftersom det ramlar in uppåt 100 mail per dag[:p].
        Nåväl jag skall göra en första koll imorgon.
        Ciklidhälsningar
        Kjell

        Kommentar

        • Pelle
          Användare
          • May 2002
          • 387

          #5
          Jag använde funktionen "skicka e-post" från din "profil".
          Hur som helst, tack för att du hjälper mig med detta

          Mvh/ Per

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            Tyvärr inget positivt besked - jag hade ett 50.tal AH liggande på kontoret, men alla var av någon anledning av tämligen åldersstiget datum (97 och äldre).
            Är dock tämligen övertygad om att jag har resten också och vet också var - detta var det positiva.
            Det negativa är att när jag flyttade företaget senast så packade jag ner massor av "bråte" i stora kartonger (80x120x150cm) och det står nu ett natla sådana på mitt lager. Att jag inte gått igenom dom beror dels på på att det är ett fruktanstvärt tråkigt jobb och att det kommer att ta en vecka att göra det - så "bråten" har fått förbli i kartongerna.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            Arbetssätt...