Försvunnen/död? golden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krypto
    Användare
    • May 2014
    • 78

Försvunnen/död? golden

En av mina golden har försvunnit, finns ingenstans i akvariet, och inget lik heller, förut simmande en av fiskarna in i den stora behållaren som tidigare satt ett innerfilter (någon har borrat en hål där), nu sitter det bara ett sug som tar in vattnet till ytterfiltret. Min tanke är att fisken har simmit in genom borhålet och sedan sugtit upp i insuget (som är ganska brett) och ligger i ytterfiltret nånstans, har ni varit med om att fiskar sugits in och mött en för tidig död på så sätt?

Mvh
    Kalle
  • Dashivas
    Användare
    • October 2013
    • 245

Har en asistros yngel som lever i insugsslangen till pumpen .
    http://imgi.se/image.php?dm=HQSU

Kommentar

• Pabbe
      NCS Medlem
      • September 2006
      • 1805

Beroende på konstruktionen på ytterfiltret, men jag har flera gånger haft yngel som överlevt i det fria utrymmet i botten på eheimfilter. Flera månader, då de varit flera cm, då jag upptäckt dem. Både ciklider och malar.
      Så om du har ett eheim, går det att lysa i botten från sidan med en lampa. Då ser du om det simmar någon där. Annnars öppna och titta efter.

Kommentar

• FLAVUS
        Användare
        • March 2014
        • 122

Är i en liknande possition.
        Har för mig försvunnit en Callainos-hona som hade rom i munnen.
        Kan inte hitta henne, har grävt runt i sanden så gott jag kunnat men spårlöst försvunnen ?
        Börjar misstänka att det kan ha varit min pleco men den är bara ca. 10-12 cm .
        Kul känsla jag har nu när jag fört över den till mitt Tanganyikakar ?!!!!!

Kommentar

• Charlotte
          Användare
          • April 2013
          • 228

Ursprungligen postat av FLAVUS
          Är i en liknande possition.
          Har för mig försvunnit en Callainos-hona som hade rom i munnen.
          Kan inte hitta henne, har grävt runt i sanden så gott jag kunnat men spårlöst försvunnen ?
          Börjar misstänka att det kan ha varit min pleco men den är bara ca. 10-12 cm .
          Kul känsla jag har nu när jag fört över den till mitt Tanganyikakar ?!!!!!
          Har svårt att tro att din Pleco är boven i dramat... Har stora ex av dem och aldrig sett att de försökt nypa nån fisk. Visst är de sura och tvära men inte några fiskätare
          Charlotte & Anders

720 liter x 2 Malawi
          375 liter x 2 Malawi
          500 liter Malawi
          180 liter Malawi
          100 liter Guppy
          140 liter x 6 yngel
          64 liter x 4 yngel

Kommentar

Arbetssätt...