Har nu äntligen bestämt mig för vad det kommer bli för kar och inriktning på det. Det blir ett 350 liters juwel med huvudsakligen sten som dekoration, ev. en fin rot och ett fåtal mindre växter som kan växa på sten eller rot. Funderar på korallsand som botten för att höja pH lite även om jag har hårt vatten med högt pH från kranen så förmodar jag att lite högre pH bara är bra för dessa fiskar? Har pH 7.6 från kranen.
Har tittat på en massa sorter och fastnat för en del av dem Nu behöver jag hjälp med att gallra lite samt hur många jag kan ha av varje sort. Följande har jag blivit väldigt förtjust i:
Pseudotropheus sp. 'acei'
Pseudotropheus socolofi
Labidochromis caeruleus, white
Metriaclima zebra
Aulonocara "fire fish"
Cyrtocara moorii
Fungerar dessa tillsammans till att börja med? Är det för många sorter i ett kar? Hur många kan jag ha av varje? Borde jag byta ut eller ta bort någon sort?
Tack på förhand!
Har tittat på en massa sorter och fastnat för en del av dem Nu behöver jag hjälp med att gallra lite samt hur många jag kan ha av varje sort. Följande har jag blivit väldigt förtjust i:
Pseudotropheus sp. 'acei'
Pseudotropheus socolofi
Labidochromis caeruleus, white
Metriaclima zebra
Aulonocara "fire fish"
Cyrtocara moorii
Fungerar dessa tillsammans till att börja med? Är det för många sorter i ett kar? Hur många kan jag ha av varje? Borde jag byta ut eller ta bort någon sort?
Tack på förhand!
Kommentar