Apistogramma Trifasciata

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jgunners
    Användare
    • June 2013
    • 41

Apistogramma Trifasciata

Hej!
    Jag såg några ursnygga trifasciator i butiken idag. Va väldigt nära att köpa ett par. Men jag vill inte begå några misstag så jag lyckades hålla mig.
    I alla fall så undrar jag om det går att ha ett par i ett 240 liters med: 6 Bruna pennfiskar, 10 rubintetror, 5 små schackbrädesciklider och ett Dorsigeruspar?
    Det är främst schackbrädena jag är orolig över om Trifasciatan är för tuff mot dom? Vad tror ni? Är.det någon risk för tråkigheter så avstår jag...annars blir det nog ett par.
    Mvh Jimmy
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Jag skulle slå till. Aggression är värst inom arten.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• fart66
      Användare
      • January 2012
      • 191

Det blir tre ciklider som alle holder til nede ved bunnen av akvariet for det meste av tiden, og alle de tre artene er aggressive ved yngling.

Bare noe å tenke på.

Kommentar

• Jgunners
        Användare
        • June 2013
        • 41

Okej! 1-1....fler?

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

1+1 är nog helt ok.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Jgunners
            Användare
            • June 2013
            • 41

Hehe...jag menade 1-1 i ställningen Ja/nej. Men blir de så får de nog bli en hane och en hona. Har inte så mycket plats.

Kommentar

• Erik Åhlander
              Användare
              • September 2006
              • 796

Jag tror det borde fungera - och jag brukar säja att man ska ta till i överkant med utrymmet. Som jag nämnt någon gång tidigare så har jag en gång för länge sedan i södra Paraguay med en handhåv, och på en yta motsvarande ungefär ditt akvarium, fångat Apistogramma borellii , Apistogramma commbrae , Apistogramma trifasciata och Laetacara dorsigera i ett håvdrag! Så det förekommer att de går så tätt även i naturen. Men skall du skall nog inte räkna med yngel! Och schackcichliderna är kinkigare än de andra cichliderna både vad gäller vatten och värme.

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Ursprungligen postat av Erik Åhlander
                Jag tror det borde fungera - och jag brukar säja att man ska ta till i överkant med utrymmet. Som jag nämnt någon gång tidigare så har jag en gång för länge sedan i södra Paraguay med en handhåv, och på en yta motsvarande ungefär ditt akvarium, fångat Apistogramma borellii , Apistogramma commbrae , Apistogramma trifasciata och Laetacara dorsigera i ett håvdrag! Så det förekommer att de går så tätt även i naturen. Men skall du skall nog inte räkna med yngel! Och schackcichliderna är kinkigare än de andra cichliderna både vad gäller vatten och värme.
                Ständigt så härliga historier du delar med dig av! Tack.

///David

Kommentar

Arbetssätt...