Vilka internet affärer kan ni rekomendera?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krypto
    Användare
    • May 2014
    • 78

Vilka internet affärer kan ni rekomendera?

Hej, tänkte köpa ett fluval 406 genom någon internetbutik, då mina lokala butiker tar hutlöst mycket för samma pris.

Funderar på att beställa från zooplus.se, har dock hört att en del haft problem med frakt och dåligt emballage, sen så verkar dom fraktas utifrån sverige också. Finns det någon svenskt nätbutik som e billiga och bra som ni kan rekomendera?

Mvh
    Kalle
  • Thomas
    Användare
    • March 2013
    • 89

guldfisken.se i Kalmar. har jag hört är bra med att skicka. Själv har jag bara handlat där direkt. Deras priser har jag inte jämfört.

Kommentar

• Jimmyottosson
      Användare
      • February 2007
      • 124

jag beställer alltid från zyberzoo, man har grejerna inom ett par dagar o bra priser o trevlig personal.

Kommentar

• {_AquA_}
        Användare
        • February 2013
        • 1300

animail ...
        // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:
        https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
        Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

Finns mer gott på följande sida!
        Min Zoon:
        http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

Kommentar

• Bosse G
          NCS Medlem
          • November 2013
          • 236

Kanonpriser när det gäller mat.
          Skickas från Malta så det brukar ta några dagar extra.

Kommentar

• olof
            Användare
            • April 2002
            • 1823

Stort sortiment till hyfsat pris finns på PWSS. Jag har varit nöjd med servicen då jag handlat där.

För mycket billiga Kinesisktillverkade tillbehör är det Stoby som gäller. Jag har bara handlat i butiken men den är bra

Foder beställer jag från CI-Tropic. Bra kvalitet, utmärkt service och fantastiskt lågt pris.

Köp prisvärda akvarium till hög kvalitet hos Fiskfoder.se. Vi har ett stort utbud av akvarium och tillbehör till bästa pris. Med snabba leveranser och låga fraktkostnader får du bästa utbyte av din investering till ditt akvarium. Ditt självklara val för dina akvariebehov.

mvh

Olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Pwss tröttnade jag på då det alltid var något som inte fanns på lager och mina ordrar dröjde en vecka innan dom skickades, annars trevliga att ha och göra med!

Cyberzoo.se har de aldrig varit några problem med!

Kommentar

• GraTis
                Användare
                • January 2013
                • 414

Ursprungligen postat av Krypto
                Hej, tänkte köpa ett fluval 406 genom någon internetbutik, då mina lokala butiker tar hutlöst mycket för samma pris.

Funderar på att beställa från zooplus.se, har dock hört att en del haft problem med frakt och dåligt emballage, sen så verkar dom fraktas utifrån sverige också. Finns det någon svenskt nätbutik som e billiga och bra som ni kan rekomendera?

Mvh
                Kalle
                Varför vill du handla från just en svensk internetbutik?

Kommentar

• riktlinjer
                  Användare
                  • August 2013
                  • 343

Ursprungligen postat av GraTis
                  Varför vill du handla från just en svensk internetbutik?
                  Kanske är för den dagen något går sönder. Är man int expert på europeik konsumentjuridik och dessutom stöter på en handlare som är lite avigt inställd mot garanti bla bla så kostar det mycket både tid och pengar att kanske få rätt. Bara kostnaden att skicka ett stort filter utanför Sveriges gränser vid eventuell reklamation äter snabbt in eventuell tidigare vinst.

Är man dessutom inte riktigt hemma med utländska språk blir en nationell butik ett klart bättre val.

Kommentar

• GraTis
                    Användare
                    • January 2013
                    • 414

Ursprungligen postat av riktlinjer
                    Kanske är för den dagen något går sönder. Är man int expert på europeik konsumentjuridik och dessutom stöter på en handlare som är lite avigt inställd mot garanti bla bla så kostar det mycket både tid och pengar att kanske få rätt. Bara kostnaden att skicka ett stort filter utanför Sveriges gränser vid eventuell reklamation äter snabbt in eventuell tidigare vinst.

Är man dessutom inte riktigt hemma med utländska språk blir en nationell butik ett klart bättre val.
                    Är du och Krypto samma person?

Kommentar

• riktlinjer
                      Användare
                      • August 2013
                      • 343

Är du och Krypto samma person?
                      Varför skulle vi vara det?

Har man handlat saker ifrån tex utanför Eu och det blir fel så börjar det snart kosta. Har man tur så behöver man inte skicka tillbaka varan utan de skickar en ny, det tråkiga är att du då åker på tull och moms och tullavgift på ersättningen. Teoretiskt ska det gå att slippa men då måste du visa att du skickat tlllbaka för garantireparation och även övertyga tullen om detta...

Och även inom Eu kan det bli dyrt med frakt tillbaka etc.

Kommentar

• GraTis
                        Användare
                        • January 2013
                        • 414

Ursprungligen postat av riktlinjer
                        Varför skulle vi vara det?

.
                        För att du fortsätter att svara på min fråga som var till trådskaparen

Kommentar

• Carpus
                          Användare
                          • September 2012
                          • 142

Försöker handla svenskt överlag, för att gynna våra egna handlare. Dock tröttnar jag ofta på servicen, har försökt kontakta ett svenskt företag flera gånger utan framgång. Blev att jag handlade fodret av ett utländskt företag som svarade på första mailet.

Kommentar

• Krypto
                            Användare
                            • May 2014
                            • 78

Det blev en beställning från Cyberzoo, hade lite problem med beställningen och då blev jag snabbt uppringd av en trevlig person så det verkar vara en bra butik.
                            Ja, jag tänkte att vid garantifel så blir det nog smidigare med en svensk butik.

Kommentar

• riktlinjer
                              Användare
                              • August 2013
                              • 343

För att du fortsätter att svara på min fråga som var till trådskaparen
                              Om du har en fråga som är specifkt endast till trådstartaren BÖR du ta det per personligt meddelande istället. Ett inlägg på ett publikt forum är för alla intresserade att svara på. Om du inte klarar av det kanske du ska prova att stänga av datorn ett litet tag och andas

Kommentar

Arbetssätt...