Läckande Eheim 2260

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard
    Användare
    • April 2002
    • 727

    Läckande Eheim 2260

    När jag gjorde rent filtert( bara det är en prövning) så satte jag ihop det som vanligt och det börja läcka. Läckan är vid inloppet på sugsidan dvs den plastbit som har en bajonettkoppling till pumpen. Där sitter 1 st O-ring. Nu undrar jag om hur man skall laga denna läcka eftersom O-ringen sitter och ser OK ut. Sedan undrar jag hur länge man kan köra med endast ett kraftpaket i ett väl befolkat 960 liters kar.
    M.v.h.
    Rickard
  • Buckshot
    Användare
    • April 2002
    • 244

    #2

    Själva filtreringen kan man nog lösa med tätare vattenbyten.
    Sätt kraftpaketet så att det blir så mycket ytvattenrörelse som möjligt.
    Börjar fiskarna att kippa efter andan ändå så får du nog skaffa en pump till.
    Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

    Kommentar

    • Karon
      Användare
      • April 2002
      • 880

      #3
      Om du tar loss anslutningen, kan man se något som skulle kunna tolkas som skräp eller skada i eller på sätena för O-ringen (jag utgår från att det är vatten som läcker ut och inte luft som läcker in) ?
      Det kan inte vara så enkelt att det är anslutningen som inte hamnade riktigt som den skulle när du satte ihop den, och det är inte någon spricka som inte syns för blotta ögat men som läcker när det kommer i vatten i filtret ?

      Kommentar

      • Rickard
        Användare
        • April 2002
        • 727

        #4
        Jag har provat på alla olika sätt att sätta ihop filtert men det läcker ändå. Allt ser helt oskadat ut. Därför undrar jag om plasten kan ha blivit deformerad utan att det syns men ändå märks? Någon med erfarenheter?
        M.v.h.
        Rickard

        Kommentar

        Arbetssätt...