Yngelfråga Heros Severus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kingdiamond
    Användare
    • June 2008
    • 45

Yngelfråga Heros Severus

Mina VF hantlar har lekt, hur länge brukar dom bry sig om avkomman...dom har precis börjat släppa ut dom i små omgångar!
    Dom går i ett 720 med jordätare och lite olika malar, så jag tror inte några yngel klarar sig!
    Kan jag fånga upp föräldrarna utan risk för att dom sväljer dom små? Eller hur brukar ni göra?
  • Uffe Lindström
    Användare
    • May 2005
    • 285

Utan att veta helt säkert tror jag dom spottar ur dom innan du fångat dem i ren stress.
    Jag har dem och de har aldrig lyckats hålla ynglen särskilt länge med andra fiskar.
    Men o andra sidan har de väl börjat leka kommer dom göra det igen, så sätt dom i en egen burk. Då brukar det vara enkelt.
    Här är mina när de hade yngel i sällskapskaret..
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Det vore kul med bilder/film på dina VF
    www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Är det alltså äkta severus du har? Munruvaren?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• kingdiamond
        Användare
        • June 2008
        • 45

Ursprungligen postat av Uffe Lindström
        Utan att veta helt säkert tror jag dom spottar ur dom innan du fångat dem i ren stress.
        Jag har dem och de har aldrig lyckats hålla ynglen särskilt länge med andra fiskar.
        Men o andra sidan har de väl börjat leka kommer dom göra det igen, så sätt dom i en egen burk. Då brukar det vara enkelt.
        Här är mina när de hade yngel i sällskapskaret..
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Det vore kul med bilder/film på dina VF

Ja jag misstänker nog att dom spottar ut dom i stressen! Det blir nog som du säger att jag sätter dom i ett eget kar
        Ska filma lite sen...dom är riktigt roliga o titta på

Ursprungligen postat av DaRe
        Är det alltså äkta severus du har? Munruvaren?
        japp den är det

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Ser fram emot filmen
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Fisk via Frasse
            Användare
            • May 2014
            • 54

Hej!

Hur får jag bra tillväxt på mina 3 yngel av Heros Sevorus?

Kommentar

Arbetssätt...