If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nya Bilder, 239 st bara Malawi från specifika fångstplatser
Klaus & Anne Hermann har mängder med spännande Malawi och om ni är intresserade av dem läs mer här:
http://www.ems-vechte-aquaristik.de/
Deras butik, tror jag det är, ligger här:
Någon som handlat av dem?
Klaus & Anne Hermann:
Aulonocara
till denna tråd istället, det kan jag inte heller göra längre.
Senast redigerad av DaRe; 16 February 2015, 07:40.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Dessutom har jag lagt in floden Rio Paraná i registret över fångstplatser. Någon som vet riktigt bra filmer från floden på youtube så vore det grejtans.
Totalt har jag lagt in ytterligare 1203 bilder i artregistret. Jag publicerar dem lite efter hand för skojs skull!
Idag: Magdalena Kwolek-Mirek (~60 bilder)
+ Några duktiga fotografer till som bidragit samma arter
Joakim Sternborn
Christian Åström
Thomas Hytting
Ad Konings
En större uppdatering av Geophagus med genomlysning av Mikael Westerlund samt några experter på jordägare i Tyskland som jag haft hjälp av. Bland annat upptäckte vi att Peter Anderssons bilder på Geophagus altifrons inte är Geophagus altifrons . För stor fläck på sidan bland annat. Samt att Nabil bases bild på Geophagus proximus inte heller visar en proximus. Dessa bilder är nu borttagna. Jag har också lagt in några nya beskrivna arter som finns som odlas i Europa och då och då går att beställa.
Jag väljer också att publicera den nybeskrivna arten Geophagus mirabilis , mest för att Kullander varit med och beskrivit den samt att jag vill visa de vackra bilderna jag fått tag i!
Många många nya bilder har vi fått av Andreas Jekel som dessutom är en riktigt duktig fotograf och har förmågan att bevara färger och det naturliga utseendet på de fiskar han firar. Se och njut. ~80 bilder från honom publiceras härmed:
Kommentar