Sedan några månader har jag problem med vad jag tror är infusorier. Uppkom i stort sett i alla kar samtidigt. Det är en måttlig mjölkighet. Spelar ingen roll om det är ett Tanganyika med salt och bikarbonat tillsatt (har läst i någon tråd om misstänkt samband mellan bikarbonat och infusorier), eller malakvariet med rötter och utan salt eller annat.
Bytte halva vattenmängden i två kar idag, och tycker att det blev ännu dimmigare/mjölkigare. Och det är inte syrebubblor. För nån månad sedan mörklade jag ett par kar i några dagar, men sedan är det tillbaka. Har inte provat uv-c.
Men kan det vara möjligt att kranvattnet innehåller infusorier. Tror jag läst även det i någon tråd.
Bytte halva vattenmängden i två kar idag, och tycker att det blev ännu dimmigare/mjölkigare. Och det är inte syrebubblor. För nån månad sedan mörklade jag ett par kar i några dagar, men sedan är det tillbaka. Har inte provat uv-c.
Men kan det vara möjligt att kranvattnet innehåller infusorier. Tror jag läst även det i någon tråd.
Kommentar