skulle det gå att

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mariaa
    Användare
    • May 2002
    • 97

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

1/ Nu är det nog lite mindre pengar i att odla guppy än ciklider så det är ju inte riktigt samma.
    Men du skrev ju tidigare att det inte handlade om vilken summa man säljer för. Dessutom så kan vissa Guppysorter vara väldigt dyra. Dessutom så byter ju många fiskar och säljer inte. Men det är kanske inte tillåtet det som de gör så då är det ju dumt att ta efter. Men om man vill veta vad folk har för fiskar så kan man ju skriva in det i sin presentation här på ciklid.se, man behöver ju inte skriva att man säljer det man odlar
    Mvh Maria

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

citat:Men du skrev ju tidigare att det inte handlade om vilken summa man säljer för. Dessutom så kan vissa Guppysorter vara väldigt dyra.
      Ok jag kanske hade fel, jag bara spekulerade.
      citat:Men det är kanske inte tillåtet det som de gör så då är det ju dumt att ta efter.
      Jo självklart är det tillåtet att göra en lista för en organisation, det är när odlaren inte tar upp sin försäljning i deklarationen som man bryter mot lagen.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

Kommentar

• mariaa
        Användare
        • May 2002
        • 97

Hej!
        Blev bara lite nyfiken. Finns det någon här som odlar privat hemma som tar upp den inkomsten i deklarationen???? Då kanske man kan göra avdrag på fiskmat mm också . Eller är det någon som har fått kvitto när ni köpt fisk privat?
        Mvh Maria

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

citat:Finns det någon här som odlar privat hemma som tar upp den inkomsten i deklarationen???? Då kanske man kan göra avdrag på fiskmat mm också
          Självklart kan man dra av för kostnadernba också. Det kan du läsa om på Riksskatteverkets hemsida som jag hänvisade till ovan.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

Arbetssätt...