bladfisk info?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • westafrica
    Användare
    • March 2014
    • 320

bladfisk info?

är de någon här som har om har erfarenhet av att hålla bladfiskar? några speciella svårigheter med dessa?
  • {_AquA_}
    Användare
    • February 2013
    • 1300

Aldrig sett bladfiskar ute i affärerna här i Malmö iallafall
    // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:
    https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
    Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

Finns mer gott på följande sida!
    Min Zoon:
    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

Kommentar

• Erik Åhlander
      Användare
      • September 2006
      • 796

Finns som beställningsvara, om vi talar om Monocirrhus polyacanthus. (Det finns andra arter som ibland kallas bladfisk - både Polycentrus schomburgki och nandider från Afrika och Asien.) Den lär bara ta levande fisk. Odlad i Sverige med hedersomnämnade! Förutsätter att man dessutom odlar någon barb eller tetra så att man hela tiden har tillgång till foder. Svår!

Kommentar

• westafrica
        Användare
        • March 2014
        • 320

bladfisk info?

Ursprungligen postat av Erik Åhlander
        Finns som beställningsvara, om vi talar om Monocirrhus polyacanthus. (Det finns andra arter som ibland kallas bladfisk - både Polycentrus schomburgki och nandider från Afrika och Asien.) Den lär bara ta levande fisk. Odlad i Sverige med hedersomnämnade! Förutsätter att man dessutom odlar någon barb eller tetra så att man hela tiden har tillgång till foder. Svår!
        tänkte väl det.. jag har sett den i butik här i blekinge ett par gånger o den brukar även finnas på listorna, Monocirrhus polyacanthus som jag mest tänkte på skall ju vara satans glupsk med så de blir svårt att hitta en fisk som förökar sig i takt med det..

Kommentar

• ewa
          NCS Medlem
          • March 2013
          • 457

Jag såg några på Akvarielager för ett tag sen.

Kommentar

• Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

Ursprungligen postat av westafrica
            är de någon här som har om har erfarenhet av att hålla bladfiskar? några speciella svårigheter med dessa?

Om du blir medlem finns det en bra artikel att läsa som publicerades i Ciklidbladet för några år sedan. Kan i så fall rota fram i vilket nummer det var Ett alternativ är förstås att komma hem till mig och läsa den, men jag tycker att du ska bli medlem

De kan väl vara lite kinkiga med fodret om jag inte minns helt fel. De föredrar levande, jag minns att jag blev lite sugen på ett gäng själv när jag läste artikeln.

/Jocke

Kommentar

• westafrica
              Användare
              • March 2014
              • 320

Ursprungligen postat av Banderad
              Om du blir medlem finns det en bra artikel att läsa som publicerades i Ciklidbladet för några år sedan. Kan i så fall rota fram i vilket nummer det var Ett alternativ är förstås att komma hem till mig och läsa den, men jag tycker att du ska bli medlem

De kan väl vara lite kinkiga med fodret om jag inte minns helt fel. De föredrar levande, jag minns att jag blev lite sugen på ett gäng själv när jag läste artikeln.

/Jocke
              menar du denna? http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...00804&lopnr=11

Kommentar

• Banderad
                Användare
                • February 2006
                • 3479

Ah, den var så gammal

Kommentar

• westafrica
                  Användare
                  • March 2014
                  • 320

Ursprungligen postat av Banderad