If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har nu skickat ett debattinlägg till följande tidningar Göteborgsposten, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro.
Det skall bli spännande att se om det ger någon respons.
Flera av dessa tidningar läser jag inte så om ni ser att min artikel/insändare är införd någonstans så meddela mig så jag kan införskaffa tidningen ifråga.
Skam den som ger sig! Snyggt jobbat i vilket fall. Nu får vi se om de andra nappar.
Tack för det Bosse
Nu har dagen gått och jag har bara fått svar från en tidning - Svenska Dagbladet - som meddelade att de inte kunde ta in min artikel. Övriga har som sagt inte svaret och det borde ju då innebära att man imorgon kan läsa artiklen i Göteborgsposten, Sydsvenskan, Dagens Nyheter, Expressen, Aftonbladet, ETC och Metro eller vad tror ni
Jag har varit i kontakt med Italienska/spanska/holländska grupper som inte verkar se det som något problem utan allt från att inte göra nåt till att dra slutsatsen att det antagligen inte får någon påverkan.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jag har varit i kontakt med Italienska/spanska/holländska grupper som inte verkar se det som något problem utan allt från att inte göra nåt till att dra slutsatsen att det antagligen inte får någon påverkan.
Ja det är väl den gamla inställningen att inte bry sig innan det är ett faktum. Inte fanns det någon risk för importförbud på tropiska fåglar innan det infådes med kort varsel, inte fanns det någon risk för förbud mot äppelsnäckor innan det infördes med kort varsel, inte fanns det något risk för förbud på vildfångade akvariefiskar innan det infördes med kort varsel. Ja visst ja, det sistnämnda är ju ännu inte sant.........
Hur som, väldigt bra initiativ. Vad säger ni andra om Willes idé?
För min del är det helt OK. Dock hinner inte jag själv ha koll på FB så någon annan får följa upp vad som händer - nackdelen med FB är ju att ett inlägg samt försjunker i glömska samt att den som modererar sidan godtyckligt kan välja vilka inläss som kan raderas.
Jag kommer själv att vara mycket borta den närmaste tiden - skall ha långhelg nu i Danmark samt åker på onsdag till Interzoo i Nurnberg
Kommentar