kalles rovfiskar o eventuellt framtida flooded forest projekt!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Imorgon blir det att göra om i karen. Flytta över alla grenar o rötter till 260it installera ytterfilter i det och slänga ner ett powerhead på 3700l/h, där i kommer mina cichlasoma z gå (får se va de tycker om vattenrörelsen) samt min panaque L204 (ska nog införskaffa mig 3-4 till o se om man kan få ungel) kanske ett gäng mellanstora tetror eller ett gäng corydoras med. Bilder kommer när de är färdigtKommentar
-
. Färdigt men skitigt vet ej om de kommer lägga sig med den rotationen som är i karet annars får jag byta vatten tills de blir klart.
Blir ganska T färgat vatten men jag hoppas på att pht inte sjunker alldeles för mycket, vill ju gärna att panaquen ska trivas. Cichlasomorna ser ut att hantera strömmen väldigt bra.
Mer bilder kommer när de blir klart vattenKommentar
-
Blev kanon snyggt! Kör ett gäng 204or där i!
Jag var på Universeum idag med ungarna, så nu vill jag också ha rockor.Kommentar
-
Du kanske skulle ta o köpa en av mina när dem har växt till sig lite o börjar käka annat än mask?Kommentar
-
-
Någon som är sugen på att byta två små retics mot något roligt? (Bara intressekoll då jag måste skära ner på fiskar o har inte råd med nytt kar) de är i fin form men de äter självklart bara mask, dock tror jag en av dem käkade räka igårKommentar
-
-
https://vimeo.com/103020604 filmklipp på ätande plättar!Kommentar
-
Dessa är hanar av den lilla sorten o dem växer otroligt långsamt så har du nästan bara bottenyta i 720 kan du ha dessa ett bra tag! jag är öppen för bytenKommentar
-
Eller så skaffar du ett 960 o skit i o fylla upp hela o den sätter du massa träskväxter oså så de blir massa rötter som hänger ner i vattnet, som ett plaudarium, faunarium, aquaterarium, vivarium, vet ej vilket ut av dem jag menar!Kommentar
-
-
Update nu efter 4 månader!
Uppdatering på allt så jag går igenom hela setupen
Akvarium: 540L standard kar tack jocke! (@banderad)
Filtrering och pumpar: filter fluval 403, tetratec 1200. Powerhead på 3700l/h o en eheim luftpump
Inredning: halva karet är inrett med ek grenar och stenröse andra halvan är öppet
Fisk: black ghost kniv, L330 panaque, 10 st vita sorgmanteltetror och ett par F1 peru altum (vet inte vad man ska kalla dem annars)Kommentar
-
Kommentar