Artiklar efterlyses

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #16
    när ca kommer nästa nr ut. har blädrat sönder de gamla snart ibrist på lektyr. =P

    Kommentar

    • Ante
      Användare
      • November 2002
      • 571

      #17
      nästa nr. kommer i september, vi får starta en stödgrupp för ciklidister med sönderlästa ciklidblad...
      men jag vet vad jag skall göra, jag skall beställa gamla nummer för att stilla abstinensen.

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem

        • April 2002
        • 4170

        #18
        Gå med i styrelsen! Vi får nämligen 2 st Ciklidblad varje gång.
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

          #19
          inte september aaa[xx(] att tiden ska gå så långsamt.

          Kommentar

          • Tommy K
            Användare
            • May 2002
            • 309

            #20
            Hur gick det med Yvonne som tagit sådana fantastiska bilder på Uaru?
            Läste någonstans att det ev skulle bli en artikel från henne...?

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #21
              Får tacka på sistone har det faktiskt ramlat in en hel del artiklar.
              Underligt nog så har det kommit in väldigt få Malawi- och Tanganyika-artiklkar.
              Tidigare har jag haft väldigt många sådana på lager och dessa har fått stå i kö för att komma med.
              Denna gång har jag faktiskt bara tre sådana artiklar - "Titta mamma, jag har fått lek på mina Labidochromis sp. Hongi……. av Jonas Eriksson, Recension av en Tropheus-bok, samt en "Cynotilapia afra-artikel av Anders Wickman". och dessa kommer därför med all säkerhet med i nästa nummer.

              Vi har också fått in en artikel om västafrikanska ciklider - "Drömmen om Hemichromis cristatus" av Kjell Nilsson som också med all sannolikhet kommer med.

              Vad gäller sydamerika så har vi just nu väldigt gott om sådana artiklar (första gången i historien) - bla. en om Aequidens Patricki av Ola Svensson, en om Crenicichla av Robert Berg, två "Cichlasoma"-artiklar av Tonny Brandt Andersen, samt dessutom lite diskus-artiklar. Här blir det till att sovra och max. 3 av dessa kommer med i detta nummer (kommer i nästa istället).

              Sedan finns det också några allmäna artiklar - Anette Mayer har skrivit en mycket lång artikel (kommer att delas upp på två nummer) om "Vad är en fisk". Anders Isaksson har lite funderingar i en artikel och dessutom så har Ola Svensson gjort en recension på en bok om "Centralamerikanska ciklider" och Michael Persson kommer med ett reportage från Malmö Akvarium.
              Kanske har jag missat någon artikel i ovanstående uppräkning (under tiden jag var på semester gick alla mina ciklid.se mail till Christian och han har inte fått tummen ur och mailat över dom till mig än).
              Som sagt - allt kommer inte med i detta nummer och det är tur att nästa nummer kommer att bli utökat till 48 sidor.

              Efterlysning:
              1/ Ja det känns konstigt att säga men till nästa nummer efterlyser jag för en gångs skull fler malawi och tanganyika-artiklar.
              2/ Jag efterlyser också foton till ovanstående artiklar, vilket inkluderar ett porträttfoto på författaren (OBS oerhört viktigt).
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #22
                citat:Hur gick det med Yvonne som tagit sådana fantastiska bilder på Uaru? Läste någonstans att det ev skulle bli en artikel från henne...?
                Någon artikel har i alla fall inte influtit till mig.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • Danny_C
                  Användare
                  • April 2003
                  • 334

                  #23
                  Kan ingen skriva om G. Surinamensis?
                  /danne

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #24
                    citat:Kan ingen skriva om G. Surinamensis
                    Jo det vore bra - vi brukar ha med 1-2 Geophagus-artiklar per år, men just surinamensis var det länge sedan som vi hade någon artikel om.
                    Vi får hoppas att Christian får fart på sina surinamnesis så kommer säkert han med en artikel.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

                    Kommentar

                    Arbetssätt...