Kalksten bl.a. Faxesten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldensjo
    NCS Medlem
    • March 2014
    • 1

Stockholm: Kalksten bl.a. Faxesten

Efter att ha legat till sig drygt 15 år på min vind, så säljer jag nu all min kalksten.
    Ungefär hälften är s.k. Faxe kalk (den med massa små hål) som lämpar sej bra både för Malawi- och Tanganyika ciklider, men också som komplement till levande sten för saltvatten.
    De plattare kalkstenarna är av svensk härkomst.
    Det finns också ett mindre antal med hlt runda kalkstenar som jag använde till barnkammare för mina Tanganyikor.
    I den lite speciella stenen med ett hål mitt uppe på har det lekt otaliga ancistrusar. Och sen har vi ju förstås "Africa" som jag hittade naturligt i den formen på en semesterresa i Sverige, ingår också.

Vad kan allt detta var värt då? (Säljes inte uppdelat om ni inte betalar väldigt bra för det ni vill ha)
    Vi börjar väl med en tusing (1000kr) så får jag se om det finns nått intresse.

Finns i Stockholm/Enskede 1mil söder om City. Skickas förstås inte!

070-538 57 00[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]070-538 57 00[IMG]resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]070-538 57 00
    leldensjo@gmail.com
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0511.jpg
Visningar: 1
Storlek: 957,6 KB
ID: 699922Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0517.jpg
Storlek: 918,0 KB
ID: 699923Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0523.jpg