Vinst från NCS - rolig konsekvens

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mony
    Användare
    • December 2013
    • 187

Vinst från NCS - rolig konsekvens

Jag vann 2 nr av ciklidbladet när jag skrev kommentarer på fiskbilderna i fototävlingen. Jättekul!

Efter några dagar damp det ner två härliga nummer och en kalender. Kalendern bläddrades fram till mars och hängdes upp.
    Några vänner skulle komma över så jag bjöd hem dem lördagen den 14 mars och skrev in detta i den nya kalendern.

Eftersom jag hade vägarna förbi Stoby Ciklidhobby, tog jag fram halvsides annonsen i min nyvunna tidning och letade fram adress och öppettider. Kl 10.30 stod jag utanför i Stoby som då var stängt! Blev lite upprörd och letade upp annonsen igen för att hitta ett nummer som jag kunde ringa till.
    - inge svar..

Var tidigt till mitt uppdrag i norra Skåne så jag satte mig och bläddrade lite mera i tidningen. Då upptäckte jag att den var från 2008 och förlät Stoby för att ha skrivit fel öppettider. Jag fick ta en fika på vägen och köra inom Ciklidaffären på hemvägen istället.

Fredag kväll ringde det på dörren och där står våra gäster! Meh? Det var ju den 14 ni skulle komma..
    - Ja, det är den 14 idag, sa de.

Kollade på kalendern: Mycket riktigt - den var från 2009.

Haha, det blev mycket roligt av min vinst. Artiklarna i tidningarna är fortfarande väldigt intressanta och nästa år är kalendern 7 år gammal så då är den 14 mars en lördag och inte en fredag
  • jsv
    Användare
    • June 2013
    • 51

hehehe

Kommentar

• PiaJo
      NCS Medlem

• January 2011
      • 1744

Som det kan gå visste inte ens att det var en kalender i paketet men det var ju bara positivt hoppas jag att du tycker trots att det blev fel år..
      ----------------------------------
      /PIA

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Blev ju en kul berättelse

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Mony, nu vet du hur bra CB är, så steget till att bli fullvärdig medlem kan inte vara så stort. Dessutom så får du aktuella tidningar!
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

Arbetssätt...