Är det i regel så att Tanganyika-ciklider växer långsammare än Malawi-ciklider?
Tanganyika växer långsamt?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det kan nog vara så.
Jag har iaf märkt att Malawi är betydligt hungrigare än Tanganyika.
Tanganyika brukar inte gå att mata för mycket men Malawi går att göda till betydligt större storlek än i naturen.Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65 -
citat:Ursprungligen skickat av Buckshot
Det kan nog vara så.Kommentar
-
Som jag ser det är regelbundna och högfrekventa vattenbyten det viktigaste när det gäller att dra upp yngel. Det känns nästan som om tre vattenbyten fördubblar tillväxthastigeten jämfört med ett byte i veckan. Stora kar verkar också hjälpa mycket. Men visst växer de långsamt...
Skriv om ni har tillväxttips!!
MikaelKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av klassisk ära
Skriv om ni har tillväxttips!!
Kommentar
-
Det där beror främst på art. Chromidotilapia, Benitochromis och Pelvicachromis har växt extremt jämt hos mig. Likaså Paracyprichromis om vi ska ta en tanganyika. Mycket fisk, mycket mat, ingen inredning och rent vatten brukar ge jämn tillväxt. Om någon tar revir så växer den fortare, eller så växer de andra långsammare, vilket vet jag inte.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Ola Svensson
Om någon tar revir så växer den fortare, eller så växer de andra långsammare
Kommentar
-
jag har tropheus yngel i samma burk som J. Marlieri yngel och troffarna växer fort medans marlierina växer långsamt och dom går ju i samma burk och äter samma mat.Kommentar
-
"jag har tropheus yngel i samma burk som J. Marlieri yngel och troffarna växer fort medans marlierina växer långsamt och dom går ju i samma burk och äter samma mat"
Generellt kan man nog säga att Tanganyika-munruvaryngel växer snabbare än Tangaynika-substratruvaryngel.
MikaelKommentar
-
Kommentar