aulonocara jacobfreibergi passar med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellow
    Användare
    • December 2013
    • 41

    aulonocara jacobfreibergi passar med?

    Hej!
    Undrar vilka malawi som går bra ihop med Aulonocara jacobfreibergi ? Akvariet är på 120 cm och det finns även snäcklekare( Lamprologus similis ).
    Fått lite alger i akvariet och undrar om det finns någon bra algätande mal som man kan ha i malawiakvarie? De malar jag sett(sugmalar) ska ha lågt PH, klarar dem högre ph?
  • Mreque
    Användare
    • June 2011
    • 348

    #2
    Ursprungligen postat av mellow
    Hej!
    Undrar vilka malawi som går bra ihop med Aulonocara jacobfreibergi ? Akvariet är på 120 cm och det finns även snäcklekare( Lamprologus similis ).
    Fått lite alger i akvariet och undrar om det finns någon bra algätande mal som man kan ha i malawiakvarie? De malar jag sett(sugmalar) ska ha lågt PH, klarar dem högre ph?
    Dem flesta malar ynglar tillochmed i högt PH, tex vanlig ancistus.

    Kommentar

    • mellow
      Användare
      • December 2013
      • 41

      #3
      Okej, så bra Någon som har erfarenhet av jacobfreibergi och vet vilka de passar med? Passar de med golden tex eller är de för aggressiva för dem?

      Kommentar

      • Charlotte
        Användare
        • April 2013
        • 228

        #4
        Jakobsfreibergi hör till de lite tuffare Aulonocarorna. Golden funkar fint med våra. Dock går våra i ett 720 liters med en salig blandning av malawisar.
        Senast redigerad av Charlotte; 10 March 2014, 12:59. Anledning: felstavat
        Charlotte & Anders

        720 liter x 2 Malawi
        375 liter x 2 Malawi
        500 liter Malawi
        180 liter Malawi
        100 liter Guppy
        140 liter x 6 yngel
        64 liter x 4 yngel

        Kommentar

        • Mony
          Användare
          • December 2013
          • 187

          #5
          Jag har också Jakobsfreibergi tillsammans med Golden. Det simmar även blå delfin och röd zebra och fiskarna funkar bra ihop. Inga problem här inte

          Kommentar

          • mellow
            Användare
            • December 2013
            • 41

            #6
            Härligt, funderar på att skaffa Golden så bra att veta att de funkar ihop

            Kommentar

            Arbetssätt...