Silikon.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jsv
    Användare
    • June 2013
    • 51

Silikon.

Höpp, ska bygga ny bakgrund till burken så man får igång den igen här, märkte att silikonet jag hade liggandes här torkat ihop och var dum nog att be nån annan köpa silikon, så nu har jag en tub från Biltema http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemika...Silikon-36099/ ser inget om antimögel och sådant i den men vågar nog inte testa, är det nån som vet nått om den?
    Blir nog en sväng till clas ohlsson för silikon annars
  • jsv
    Användare
    • June 2013
    • 51

Om jag inte varit gammal och halvblind kanske jag sett pdfén man kunde kolla på länken där... ser ju inte särskilt nyttigt ut

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Verkar vara livsfarligt!
      Köp silikon i akvarieaffären istället, så får du rätt sort! Annars så brukar det finnas på Coop för akvariebruk.
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• johanlidman
        Användare
        • February 2004
        • 118

Hur farligt är silikon med dessa medel egentligen?, har ingen erfarenhet av dessa silikon sorter. Tänkte om man byter vatten varje vecka och hur mycket släpper dom ut olika medel i vattnet?.
        Hälsningar Johan
        Över 9kubik vatten i lokalen hittills och ca 25kvm kvar att fylla upp med akvarier

Kommentar

• Mony
          Användare
          • December 2013
          • 187

Claes Ohlsson har akvariesilikon för 69 kr flaskan.

Det är anitmögel kemikalier som är den största faran för fiskarna. Se till att inte ha detta iaf.

Kommentar

Arbetssätt...