Passande fiskar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FLAVUS
    Användare
    • March 2014
    • 122

    Passande fiskar ?

    Hej, jag är en ny medlem här på NCS men inte en ny akvarist. Har haft akvarier i ca. 30 år i alla dess former.
    Senast så odlade jag Tanganyika,köpte vildfångat privat inte som idag via hanlare.
    Även kört vanligt sällskap/växtakvarium och en del dvärgciklider..
    Har haft några års uppehåll men nu tillbaka igen med Malawi som en ny utmaning.
    Min fråga nu är :
    Jag har idag 1 Goldenpar, 1 Flavuspar. 1 Elongatuspar samt 4 ungdomar Callianos.
    Skulle även vilja ha ett par av typ Johannis.Maingano,chipokae, eller liknande.
    Vilka skulle passa bäst med tanke på aggressivitet och som går ihop med det jag har idag ?
    Akvariet är BARA på 250 liter och ska inom kort skaffa ett 600 liters.

    Skulle vara mycket tacksam för svar och råd,Förstår om det finns en del som säger att jag inte ska skaffa mer med tanke på akvariets storlek men det är inte det jag är ute efter nu, utan vilka som skulle passa bäst med det jag har nu !

    Mvh / Flavus
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

    #2
    Välkommen hit och tillbaka i träsket

    Dom flesta mbuna funkar bra ihop om akvariet är tillräckligt stort. Däremot så är aulonocaror lite vekare. Den du har brukar dock klara lite tuffare sällskap.

    Det är en smaksak hur många arter man vill ha i burken. Personligen så tycker jag att fyra olika arter är max. Blandar man med lite tanke så kan fisksoppa bli snyggt. Det är bra att ha en/två större grupper så att det blir en "bas" och sen komplettera med några mindre grupper/ensam hane.

    Kommentar

    Arbetssätt...