Julafton

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Kul! Det där kommer att bli grymt snyggt med lite fisk i.

/Jocke

Kommentar

• Mony
      Användare
      • December 2013
      • 187

Just nu simmar 2 gibbonmalar och fem små golden i det. Det ekar nog för fiskarna i det stora karet

Halva nöjet är nog att surfa runt här på forumet och försöka bestämma sig för vilka fiskar man ska stoppa i.

Kommentar

• Ola Sjödin
        Användare
        • August 2003
        • 514

Vad gäller malawi och växter så bör det inte vara ngt problem så länge du väljer rätt växter. Jag har flera gånger haft jättevallisneria med malawiciklider och det har gått alldeles utmärkt. En personlig favorit är Cryptocorye usteriana - riktigt snygg och verkar trivas även i malawivatten.
        Jag tror att en viktig detalj kan vara att växterna får rota sig ordentligt - fäst dem med gummiband i småstenar - plus att det kan vara klokt att plantera ganska mycket växter på en gång. En annan viktig detalj kan vara att se till att firrarna får ganska mkt vegetabilier i kosten.

Kommentar

• Mony
          Användare
          • December 2013
          • 187

Jag köpte Crinum Natans lök. Mycket snygg och blir lång som vallisnerian.
          Klicka på bilden för större version

Namn: crinum-aquatica.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,8 KB
ID: 690259
          Sen har jag Anubias och javaormbunke som alla andra

Kommentar

• classe
            NCS Medlem

• April 2007
            • 1147

snyggt karet med vit möblera den gilla mig..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Mony
              Användare
              • December 2013
              • 187

Åh, nu har jag flyttat över de "gamla" Malawisarna och blandat med åtta nya i det nya karet. De simmar runt som galningar och jagar än den ena än den andra. Det är verkligen roligt att titta på. Efter snart 24 timmar tillsammans verkar det gå hyfsat.

Jag tror inte jag vågar posta en bild här. Malawikaret är inte det minsta biotopiskt. Jag har ej heller hållit mig till tre-fyra arter. Och sonens "silverfiskar" dvs silverhajar har fått flytta in också, hehe.

Ni fantaster kommer skaka på huvudet

Kommentar

Arbetssätt...