If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vad gäller malawi och växter så bör det inte vara ngt problem så länge du väljer rätt växter. Jag har flera gånger haft jättevallisneria med malawiciklider och det har gått alldeles utmärkt. En personlig favorit är Cryptocorye usteriana - riktigt snygg och verkar trivas även i malawivatten.
Jag tror att en viktig detalj kan vara att växterna får rota sig ordentligt - fäst dem med gummiband i småstenar - plus att det kan vara klokt att plantera ganska mycket växter på en gång. En annan viktig detalj kan vara att se till att firrarna får ganska mkt vegetabilier i kosten.
Åh, nu har jag flyttat över de "gamla" Malawisarna och blandat med åtta nya i det nya karet. De simmar runt som galningar och jagar än den ena än den andra. Det är verkligen roligt att titta på. Efter snart 24 timmar tillsammans verkar det gå hyfsat.
Jag tror inte jag vågar posta en bild här. Malawikaret är inte det minsta biotopiskt. Jag har ej heller hållit mig till tre-fyra arter. Och sonens "silverfiskar" dvs silverhajar har fått flytta in också, hehe.
Kommentar