Tjenare.
Vet inte om det är rätt forumdel, men jag kör på iallafall.
Det är så att jag fått en liten nytändning på fisk igen och har tillstånd att ha ett synligt akvarium, så länge det är ett möbelakvarium.
Jag är inne på Malawi igen, inte bestämt mig för om det blir ett 540 eller 720 dock.
Nu till alla mina frågor.
Har tänkt att köra med moduler, finns ganska många olika varianter/priser, vad för märke ska man köra med?
Om man vill ha moduler på botten, ska dom vara helt täta då, eller ska man borra hål så det kommer in/ut vatten?
Dom här bänkarna, är dom till för helglas enbart, eller fungerar dom med aluram akvarie?
Sen den stora nötknäckaren då.
Jag vet hur jag är, kommer inte klara mig med ett akvarium, har fått "bygglov" i en garderob vi har i hallen. Typ halv walk-in kan man väl säga.
Måtten är 57*80cm sen en vanlig dörröppning på ca 60*200.
Kan alltså nyttja 200cm högt.
Är det något man kan arbeta med för att dra upp lite yngel?
Tanken va väl att kanske måttbeställa 3-4 akvarier och knöla in på något vis.
Hur drar ni upp era yngel, och till vilken storlek innan dom åker vidare till stora karet eller säljs.?
Hoppas på lite hjälp.
Mvh Oskar
Vet inte om det är rätt forumdel, men jag kör på iallafall.
Det är så att jag fått en liten nytändning på fisk igen och har tillstånd att ha ett synligt akvarium, så länge det är ett möbelakvarium.
Jag är inne på Malawi igen, inte bestämt mig för om det blir ett 540 eller 720 dock.
Nu till alla mina frågor.
Har tänkt att köra med moduler, finns ganska många olika varianter/priser, vad för märke ska man köra med?
Om man vill ha moduler på botten, ska dom vara helt täta då, eller ska man borra hål så det kommer in/ut vatten?
Dom här bänkarna, är dom till för helglas enbart, eller fungerar dom med aluram akvarie?
Sen den stora nötknäckaren då.
Jag vet hur jag är, kommer inte klara mig med ett akvarium, har fått "bygglov" i en garderob vi har i hallen. Typ halv walk-in kan man väl säga.
Måtten är 57*80cm sen en vanlig dörröppning på ca 60*200.
Kan alltså nyttja 200cm högt.
Är det något man kan arbeta med för att dra upp lite yngel?
Tanken va väl att kanske måttbeställa 3-4 akvarier och knöla in på något vis.
Hur drar ni upp era yngel, och till vilken storlek innan dom åker vidare till stora karet eller säljs.?
Hoppas på lite hjälp.
Mvh Oskar
Kommentar