Bytte vatten i mitt 540 kar igår och märkte genast att fisken blev märkbart dålig. Myersin stog och flämtade och alla individer stog och tryckte under grenar och bakom stenar iklädda sina "stress" färger.
Hade i salt och en skvätt easylife som vanligt.
Imorse verkade det inte bättre, alla Myersi stog och tryckte och flämtade som fasen.
Slog i en Stordos easylife.
Var i stans lokala zooaffär och handlade lite växter och vi kom in på vattensnack.
Han sa att jag definitivt ALDRIG ska byta vatten under helgerna i vår kommun. Han har tydligen legat i "fejd" med Va verket, en gång hade han uppmätt PH 9,5 i kranen.
Han hade haft mycket problem med "helgvatten" i sin affär.
VA verket i sin tur säger att dom inte gör någonting annorlunda med vattnet på helgerna.
Nu när jag kom hem mår fiskarna mycket bättre, alla förutom en som fortfarande är väldigt skygg och ignorerade tom smaskig mysis som jag slängde i.
Skall göra lite olika vattentester här nu och se om något är galet.
Hade i salt och en skvätt easylife som vanligt.
Imorse verkade det inte bättre, alla Myersi stog och tryckte och flämtade som fasen.
Slog i en Stordos easylife.
Var i stans lokala zooaffär och handlade lite växter och vi kom in på vattensnack.
Han sa att jag definitivt ALDRIG ska byta vatten under helgerna i vår kommun. Han har tydligen legat i "fejd" med Va verket, en gång hade han uppmätt PH 9,5 i kranen.
Han hade haft mycket problem med "helgvatten" i sin affär.
VA verket i sin tur säger att dom inte gör någonting annorlunda med vattnet på helgerna.
Nu när jag kom hem mår fiskarna mycket bättre, alla förutom en som fortfarande är väldigt skygg och ignorerade tom smaskig mysis som jag slängde i.
Skall göra lite olika vattentester här nu och se om något är galet.
Kommentar