540 sa

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

Har tänkt att hämta lite sten i en å så småningom, försöka lägga ut dem från grenarna bort mot andra sidan på karet. Med lite höga växter bakom så blir de nog kanon sen!

Har släppt i 12st otocinclus, 6st corydoras virginae och 1+1 Nannacara anomala

Skall köpa 10-12 otocinclus till, en grupp corys på 10-15st, 30 rödmunstetror, ett gäng schackbrädesciklider av ngn sort och en grupp apistogramma eller bolivianska fjärilar när karet mognat mer
    MVH

Kristofer

Kommentar

• FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

540 sa

Ursprungligen postat av Crenicichla
      Har tänkt att hämta lite sten i en å så småningom, försöka lägga ut dem från grenarna bort mot andra sidan på karet. Med lite höga växter bakom så blir de nog kanon sen!

Har släppt i 12st otocinclus, 6st corydoras virginae och 1+1 Nannacara anomala

Skall köpa 10-12 otocinclus till, en grupp corys på 10-15st, 30 rödmunstetror, ett gäng schackbrädesciklider av ngn sort och en grupp apistogramma eller bolivianska fjärilar när karet mognat mer
      Låter som en riktigt bra plan!

Jag hade velat ha några scalarer i de där karet!!! Eller någon mindre flaggciklid kanske!

Och du vet var de finns en ensam crenicichla Regani hanne för upphämtning

Kommentar

• Crenicichla
        Användare
        • November 2006
        • 1055

Ursprungligen postat av Punkfredd
        Låter som en riktigt bra plan!

Jag hade velat ha några scalarer i de där karet!!! Eller någon mindre flaggciklid kanske!

Och du vet var de finns en ensam Crenicichla regani hanne för upphämtning

Har vart inne på Manacapuru Red Back men tycker nog att skalarer blir för stora i sista änden, iaf om man skall ha 6st eller fler =)

Flaggor har aldrig vart ngn favorit, vet inte varför men gillar inte riktigt deras form...

Kikade på några gamal bilder på mina Regani å de var för jäkla granna,, men, det får bli en annan gång
        MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
          Användare
          • November 2006
          • 1055

Uaru är granna fiskar! Men det är ju just det att de äter allt grönt som kommer i deras väg...
          MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
            Användare
            • November 2006
            • 1055

Blev en ändring på tetrorna då jag köpte 10st små Svarta Fantomtetra igår.. får se om jag fyller på med ytterligare individer senare eller om jag kör en tetra art till istället
            MVH

Kristofer

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Blev en ändring på tetrorna då jag köpte 10st små Svarta Fantomtetra igår.. får se om jag fyller på med ytterligare individer senare eller om jag kör en tetra art till istället
              Oh en av mina favoriter. Hade ett gäng på 30 stycken i ett 720 Liters...

Har fastnat lite för konceptet att ha flera olika sorters tetror i akvarium.

Såg något tok projekt en gång med en kille som fyllde ett 720 med hundratals olika tetror!

Kommentar

• Crenicichla
                Användare
                • November 2006
                • 1055

Oh en av mina favoriter. Hade ett gäng på 30 stycken i ett 720 Liters...

Såg något tok projekt en gång med en kille som fyllde ett 720 med hundratals olika tetror!

Tanken känns mer och mer lockande, har hittat en smycketetra som är förbannat snyg! Enda problemet är att de kostar ca 170:- / st

Har även funderat på om det finns någon levandefödare som lever i sydamerika, men inte hittat så mycket ännu...

Svarta Fantomer är en gammal favorit för min del med!
                MVH

Kristofer

Kommentar

• olof
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1823

Tanken känns mer och mer lockande, har hittat en smycketetra som är förbannat snyg! Enda problemet är att de kostar ca 170:- / st

Har även funderat på om det finns någon levandefödare som lever i sydamerika, men inte hittat så mycket ännu...

Svarta Fantomer är en gammal favorit för min del med!
                  Guppy är en levandefödare som lever i Sydamerika.

Mvh

Olof
                  http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Crenicichla
                    Användare
                    • November 2006
                    • 1055

Ibland finns svaret närmre än man tror! =)

Vet du möjligtvis namnet på vildformen som finns i sydamerika?
                    MVH

Kristofer

Kommentar

• olof
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1823

Vildguppy? Ursprungsområdet har jag för mig är Norra Sydamerika, Colombia, Venezuela, Guyana. sedan fnns den utplanterad i stort sett övrerallt i tropikerna och i subtropiska områden.

Mvh

Olof

Kommentar

• Crenicichla
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1055

Ursprungligen postat av olof
                        Vildguppy? Ursprungsområdet har jag för mig är Norra Sydamerika, Colombia, Venezuela, Guyana. sedan fnns den utplanterad i stort sett övrerallt i tropikerna och i subtropiska områden.

Mvh

Olof
                        Får kolla på akvarielagrets hemsida efter vildformen så hittar jag nog något som kan va kul å ha =)

Tack för hjälpen!
                        MVH

Kristofer

Kommentar

• Crenicichla
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1055

Micropoecilia picta YELLOW & Micropoecilia parae RED TIGER fy sjutton vilka snygga guppy!!! Som DESSUTOM är från sydamerika =D
                          MVH

Kristofer

Kommentar

• {_AquA_}
                            Användare
                            • February 2013
                            • 1300

Hade kilfläcksrasbora, drottningsrasbor, kardinaltetror, rödmunstetror...innan i 400 liters karet.. jävligt snygga tillsammans!
                            Nu har jag citrontetror och rosen. Ser identiska ut i kroppsform förutom ryggfenan och färgen.

Poecilia reticulata (vanliga odlade guppyn) och vildguppy

Vet du möjligtvis namnet på vildformen som finns i sydamerika?
                            Poecilia wingei kallas de. Endler's guppy. Egentligen inga guppy utan nära släkting men man brukar och kan korsa dessa. Wingei hanar och reticulata honor. Sjuka färg och mönster.
                            Själv har jag från Peru, Colombia och Venezuela. Colombia är finast!
                            // Nasser H

Följ mina projekt:

Tråd 1:
                            https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
                            Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

Finns mer gott på följande sida!
                            Min Zoon:
                            http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

Kommentar

• Crenicichla
                              Användare
                              • November 2006
                              • 1055

Fastnade mer för micropoecilierna
                              MVH

Kristofer

Kommentar

• olof
                                Användare
                                • April 2002
                                • 1823

Ursprungligen postat av {_AquA_}

Poecilia reticulata (vanliga odlade guppyn) och vildguppy

Poecilia wingei kallas de. Endler's guppy. Egentligen inga guppy utan nära släkting men man brukar och kan korsa dessa. Wingei hanar och reticulata honor. Sjuka färg och mönster.
                                Själv har jag från Peru, Colombia och Venezuela. Colombia är finast!
                                Endlers guppy är en annan art som jag har för mig är utrotad i naturen. På något vis tror jag att många fått för sig att vanliga vildguppy är endlers guppy och att man därför aldrig vet riktigt vad som är vad.

Jag tror att de där Micropoecilia är betydligt svårare än vanliga vildguppies. Dessa är oerhört tacksamma att hålla.

Mvh

Olof

Kommentar

Arbetssätt...