en liten ojsan på fotosektionen.......

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • April 2003
    • 1888

citat:Ursprungligen skickat av Tricella

Vad jag menade med "Ciklidkompatibla" var malar såsom Ancistrus eller L-malar. Jag tycker också att ciklid.se skall vara renodlat eller så renodlat som möjligt.
    Joo, det är sant, vilket ciklidkar har inte någon mal ochså?

Nog ligger det lite i det resonemanget, känns dock som lite antingen eller, det vill säga, alla övriga fisk eller bara ciklider.

Jag röstar på det senare.

Mvh Jari

Kommentar

• FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

Personligen så tycker jag inte att bildgalleriet behöver gå strikt efter sidans övriga ramar, jag tycker bara att det är kul att se på vackra fotografier och fiskar(oavsett art) och då har jag inget emot att annat än ciklider visas bland "Medlemmarnas bilder".
      Men det går ju alltid att starta en fototråd där alla fiskar är välkomna så det är väl inte hela världen antar jag.

Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

Kommentar

• FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

Nu har jag hittat något verkligt skumt med bildgalleriet...
        Kolla in den här lombardoi-bilden jag skickade in...

När jag tittar på thumbnailen till den bilden så ser jag originalbilden... med blixtreflektionen och allt...
        Men den bilden har jag aldrig skickat in.
        ?????
        Hur har ni fått tag på originalbilden? Genomsöker ni ens dator eller finns det någon logisk förklaring på detta som jag inte kan se just nu?

Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

Kommentar

• FI
          Användare
          • August 2002
          • 3743

Jag snackade just med brorsan och fick svaret på min fråga från förra posten... Någon genomsökning av medlemmarnas hårddiskar var det givetvis inte frågan om... Det var tydligen så att programmet som automatiskt genererar thumbnailsen hämtar informationen från jpeg-bilden och då i form av en thumbnailversion av originalbilden som automatiskt sparas när man redigerar bilden med vissa bildredigeringsprogram. Skumt, men så var det tydligen.

Detta innebär att man inte kan gömma sina fotografiska snedsteg genom att redigera bilden i efterhand eftersom snedstegen alltså syns i thumbnailen... Ajajaj, det blir till att vara noggrannare med kameran i fortsättningen.

Mvh Fredrik Isaksson
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

Kommentar

• Kjell Nilsson
            Användare
            • January 2003
            • 50

De behövs lite fler kategorier! Ja la in en bild på Hemichromis cristatus och va tvungen att lägga in den under "akvarier" ??? Ska de va så?

Kommentar

• Christian Alfredsson
              NCS Medlem

• April 2002
              • 4179

Vi lägger dit kategorier som saknas allteftersom. Om du inte hittar rätt kategori välj vilken som helst och skriv i beskrivningen vilken kategori som önskas.
              Christian Alfredsson
              http://www.zoopet.com
              http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

Jag har lagt till Hemichromis.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar