Hej,
Har med glädje återvänt till Tropheus och har i mitt akvarium (1150 liters) F1 30 Ikola och F1 30 RR knappt ett år gamla.
Vad säger ni om färgintensiteten hos Ikola vs Kiriza?
De största i min burk såväl hanar som honor börja visa upp bra färg på såväl kropp som bandet.
Jag har läst att en Ikolas färgintensitet ökar med åren, är det er erfarenhet?
Hur är det med färgen på bandet vs Kiriza?
(Förutom det faktum att Ikolas band är bredare och ej går upp genom ryggfenan)
Är det mer "tryck" i färgen hos en fullvuxen Kirza är väl eg. frågan och huruvida nyansen på bandet är Ikolas "banangul" (finns det :-)) och en Kriza mer ljusgul?
Ilands fråga jag vet, men jag har inte lyckats bli övertygad genom att kolla bilder mm, då ljussättning, trivsel och ålder på fisken spelar in, så vad säger ni ?
Björn H
Har med glädje återvänt till Tropheus och har i mitt akvarium (1150 liters) F1 30 Ikola och F1 30 RR knappt ett år gamla.
Vad säger ni om färgintensiteten hos Ikola vs Kiriza?
De största i min burk såväl hanar som honor börja visa upp bra färg på såväl kropp som bandet.
Jag har läst att en Ikolas färgintensitet ökar med åren, är det er erfarenhet?
Hur är det med färgen på bandet vs Kiriza?
(Förutom det faktum att Ikolas band är bredare och ej går upp genom ryggfenan)
Är det mer "tryck" i färgen hos en fullvuxen Kirza är väl eg. frågan och huruvida nyansen på bandet är Ikolas "banangul" (finns det :-)) och en Kriza mer ljusgul?
Ilands fråga jag vet, men jag har inte lyckats bli övertygad genom att kolla bilder mm, då ljussättning, trivsel och ålder på fisken spelar in, så vad säger ni ?
Björn H
Kommentar