Metriaclima zebra maisoni reef

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellow
    Användare
    • December 2013
    • 41

Metriaclima zebra maisoni reef

Hej!
    Hade velat ha Metriaclima zebra maisoni reef i mitt akvarium pga de fina färgerna, har läst något om att den kan vara aggressiv, stämmer detta? Någon med erfarenhet av denna ciklid, kan man ha andra arter tillsammans med den osv?
  • Bosse G
    NCS Medlem

• November 2013
    • 236

Du kan ha dom flesta mbuna om inte alla ihop med dom. Men dom kräver utrymme och gott om gömställen. 250 L är ett minimum, helst det dubbla. Och mycket sten. Som alla ciklider är dom individer så helt säker är man aldrig. Men minst 2 honor per hanne, gärna fler.

Kommentar

• mellow
      Användare
      • December 2013
      • 41

Okej tack för svar! Har ett juwel rio 300 på 350 liter, inte det optimala malawiakvariet kanske då det bara är 120 cm i längd men med en höjd på 66 cm. Ska ha mycket sten på höjd då tänkte jag men frågan är hur mycket man vågar lägga i.....Har skumfolie(en tunn typ av frigolit) på bottnen, i tre lager men blir väl bara ca 3 mm....Har 60 kg sand ovanpå, vågar man lägga i mycket sten fastän jag inte har den vanliga hårda frigoliten? Ingen frigolit under akvariet då det stod att man inte fick ha det på juwel....

Kommentar

• Doktor-T
        Användare
        • April 2012
        • 424

Du kan ju iof använda sig av riverstone fejkade stenar. Då blir det inte så tungt och dom är snygga :-)
        720 Malawi
        375 Yngel
        112 Yngel
        70 Yngel

Kommentar

Arbetssätt...