En idé har börjat gro innanför pannan... Efter att ha blivit lite inspirerad av andra trådar här, och sett all den nya teknik som kommit under den tid jag inte haft fiskar, så snurrar tankarna.... En tanke som dök upp eftersom jag gillar sandisar, var att bygga ett lågt kar med stor bottenyta. Eftersom man gärna vill ha fler kar, så slås man ju av tanken att bygga en ställning med plats för fler.... Just nu funderas det på en ställning med 3 plan. I mellanplanet ( i blickfånget ) en burk med måtten 160x100x35. Under den 2 kar på 80x80x40 och längst upp 4 kar på 40x80x40. Tanken är att ha ett gäng "Kilesa" i mellanburken. 5+10 eller liknande. Ihop med dessa möjligen någon snäcklekare. I de två kuberna är det tänkt Malawi i den ena. "Katale" och någon Aulonocara. I den andra lär det bli hästnosar och cypprisar. Burkarna längst upp är i första hand tänkta som yngelkar. Men man hittar säkert något kul att stoppa där utöver det. Som ni märker är jag sparsam med arter i karen. Det är medvetet. Vill inte ha för mycket i dom, utan vill kunna se deras beteende ordentligt. Och naturligtvis gärna få lite yngel. Men jag är inte dummare än att jag lyssnar på åsikter och kritik från erfarna akvarister. Så kör.
Per.
PS!
Filter, pumpar och belysning har jag inte ens börjat fundera på än. Det här är ett projekt som ligger en bit fram i tiden.
DS!
Per.
PS!
Filter, pumpar och belysning har jag inte ens börjat fundera på än. Det här är ett projekt som ligger en bit fram i tiden.
DS!
Kommentar