180 l dvärgciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DavidR
    Användare
    • January 2014
    • 75

    180 l dvärgciklid

    Tänkte starta upp ett 180 l med dvärgciklider. Först var jag inne på nån lite större som Blåciklid, Jag skulle kunna skaffa ett gäng blåciklider och när de bildat par flytta ett par till 180 l. Men jag är rädd att det kommer bli lite för litet för dem. Så då går mina tankar till Fjärilscikliden
    eller någon av de fantastiskt många Apistogramma, har inte kunnat gå igenom alla i artlistan än Kakaduan gillar jag.
    Vad har ni för favoriter?

    Jag vill inte ha nån "fisksoppa", hellre en sorts ciklid med nån tetra och nån mal.
  • PiaJo
    NCS Medlem

    • January 2011
    • 1744

    #2
    Det finns många fina favoriter hos mig och kakaduan står bland de som är högst upp.

    Finns många fina tetror och min favorit är nog Kolglödstetror, liten och nätt och fredlig.
    ----------------------------------
    /PIA

    Kommentar

    • DavidR
      Användare
      • January 2014
      • 75

      #3
      Fick även syn på kurvcikliden, skulle också kunna vara ett alternativ.

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

        #4
        Laetacara dorsigera kanske?

        Kommentar

        • DavidR
          Användare
          • January 2014
          • 75

          #5
          Laetacara dorsigera verkar intressant, är de pabildande eller ska man ha flera honor till en hane?

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

            #6
            De kan du köra i par, men köp en grupp ungdomar så får de lösa det själva.

            /Jocke

            Kommentar

            • DavidR
              Användare
              • January 2014
              • 75

              #7
              Äntligen ska jag kunna få igång mitt 180l, som det ser ut nu ska jag ha Laetacara dorsigera då det verkar vara en trevlig krabat. Något speciellt jag ska tänka på inredningsmässigt?

              Kommentar

              Arbetssätt...