Sällskap till mitt 820l sa.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salmberg
    Användare
    • October 2007
    • 830

Sällskap till mitt 820l sa.

Har ett 820l kar som jag startade upp för några månade sen med 5st Aequidens diadema , Cichlasoma amazonarum par, heros sp. red shoulder par. Måtten på karet L1.8 B0.7 H0.65.. Trevliga mått men det tråkiga är att den enda gång fiskarna rör sig i de översta 15cm är vid matning. Så jag är sugen på något som rör sig i de övre delarna (ej ciklider).. Arowana, semprochiodus taeniurus, skivtetra går bort av olika anledningar även om det är den typ av fisk jag vill ha.. Ska tillägga att jag har ganska bra med ytrörelse på detta kar..

Tacksam för tipps..
  • roedkft
    Användare
    • June 2010
    • 189

Ctenolucius hujeta? Uppfyller definitivt önskemålet om de övre 15 cm av karet. Kanske mer tveksamt när det gäller "rör sig i" (förutom vid matdags). Behändig storlek och läckert utseende enligt min åsikt.

Kommentar

• Pabbe
      NCS Medlem
      • September 2006
      • 1805

Colombiatetra. Tålig, snygg. Kanske rör sig i mellanskiktet, men när jag hade dessa så höll de sig ganska högt upp, undanträngda av cikliderna där nere.

Kommentar

• salmberg
        Användare
        • October 2007
        • 830

Ctenolucius hujeta kan vara ett alternativ. Colombian är trevlig men jag tror det finns risk för att de försvinner.

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Jag har Chalceus macrolepidotus pink tail chalceus ihop med min jaguarciklider och oscar samt en arowana och det funkar bra. Dessa pink tail simmar oftast i övre skiktet och äter samma mat som cikliderna.
          Kruxet är att dessa är dyra. I varje fall i "min" affär.
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• salmberg
            Användare
            • October 2007
            • 830

Riktigt bra tipps Wilhelm. Ska köra till Sandby och se vad som har där. Såg ett gäng fiskar på A-Lagert i somras som jag fastnade för. Gick en del mindre till salu i ett kar och ett gäng större i ett av visningkaren. Dom gick med en stor Heroina. Någon som vet vilken art det är.

Kommentar

Arbetssätt...