Arowana med Hoplarchus psittacus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ruined Soul
    Användare
    • September 2012
    • 615

Ursprungligen postat av Wilhelm
    Jag tycker att de är häftiga! Har länge sökt efter en arowana, men priset har inte varit så uppmuntrande. från 750 till 1250 riksdaler för en arowana på 15 cm har gjort att jag bara har fått längta efter en. I fredags fick jag chansen att köpa en ungefär 20 cm silvrig för 200 spänn och då var det bara att klippa till! Nu går den ihop med mina vf oscar och ett gäng jaguarciklider.
    Grymt! Grattis till kapet!
    Jag fick betala 585:- (650:- ordinare) för min som är ca 25cm.

Kommentar

• Ruined Soul
      Användare
      • September 2012
      • 615

Ursprungligen postat av affealien
      Jag älskar silver arowanor. :-)
      Min växte från 15cm till runt 40cm på 4 månader och då matade jag bara 3 gånger i veckan så vänta er växtspurt om ni matar mycket.
      Ett 720L är nog gränsfall på förlitet redan vid 40-50cm och det är djupet som är största problemet.
      Rekommenderad minsta storlek på ett akvarium för en vuxen silver 80-100cm (normal storlek i akvarium) är 240x90x60cm BxDxH.
      En dag ska jag ha ett stort nog kar för att hålla en vuxen igen. :-)
      Oj... det var fort . Ska försöka att hålla lite i matrutinerna så att den inte växer för fort då . Allt för att den inte ska få drop-Eye, om det nu beror på fodret vill säga.
      Jag vet att 720 är gränsfall men jag var tvungen att testa att ha en Arowana (minst) 1 gång i livet och kommer givetvis ta hand om den och se till att den får ett "bättre" hem sen när storleken säger stopp.

Kommentar

• affealien
        Användare
        • January 2012
        • 1157

Jag har lagt upp den förut men kan ju visa min under tiden den växte. Hann som sagt bli ca 5cm till innan den bestämde sig för självmord.
        Bifogade filer
        Mvh
        //Alf

Kommentar

• Ruined Soul
          Användare
          • September 2012
          • 615

Ursprungligen postat av affealien
          Jag har lagt upp den förut men kan ju visa min under tiden den växte. Hann som sagt bli ca 5cm till innan den bestämde sig för självmord.
          Snyggt!
          Vad matade du Aron med?

Kommentar

• affealien
            Användare
            • January 2012
            • 1157

Ursprungligen postat av Ruined Soul
            Snyggt!
            Vad matade du Aron med?
            Han fick jumbo carnisticks, räkor och ibland lite strömmingfilé.
            Mvh
            //Alf

Kommentar

Arbetssätt...