Blir kanon det här. Följer med intresse. Ös gärna på med bilder. / Joakim
Konverterar från saltvatten till sött - Tanganyika
Kollaps
X
-
-
Till dom fiskarna blir det jättebra, det jag ångrar o som kanske kommer hända i mitt kar, är att jag skulle ha kapat ena modulen ett par cm under vattenytan, o fyllt upp till ytan med sten så det blir små springor, blir som en "spotthylla" o skydd för yngel. Men än så länge har jag löst det med att jag har borrat 10mm hål i mina sidomoduler där jag har planterat " Anubias nana" som sprider sej sakta över modulerna, mina "cyprissar" både sover o spottar i det virrvarret av blad o rötter. MilleDieselråttanKommentar
-
Ursprungligen postat av Mats BryzellWow, det här var verkligen en finfin inredning. Finns det någon helkarsbild på detta någonstans?Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Efter lite beslutsångest så limmades tre moduler enligt bild. Jag gillade att ha ganska öppna ytor och att bibehålla mycket av bakgrunden. Blästersand inhandlad på Jula och tre påsar åkte i. Cyprisar i frivattnet och den öppna sandytan skapar möjlighet för några Kilesa tänkte jag. Någon enstaka växt, Valisneria och sedan är det klart. Ganska "ren" inredning i karet.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Till dom fiskarna blir det jättebra, det jag ångrar o som kanske kommer hända i mitt kar, är att jag skulle ha kapat ena modulen ett par cm under vattenytan, o fyllt upp till ytan med sten så det blir små springor, blir som en "spotthylla" o skydd för yngel. Men än så länge har jag löst det med att jag har borrat 10mm hål i mina sidomoduler där jag har planterat " Anubias nana" som sprider sej sakta över modulerna, mina "cyprissar" både sover o spottar i det virrvarret av blad o rötter. MilleJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Kommentar
-
Trevliga fiskpinnar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Behind the scenes är det däremot inte lika god ordning ännu. Sumpen har inte kommit på plats ännu eftersom det tillfälligt huserar de saltfiskar o koraller som är kvar. Nån som vill köpa... Sumpen är förtillfället en temporär plastbytta. Kaos med sladdar, doserpumpar och uv-filter som inte används. Men karet är igång o det är huvudsaken. Nu ser jag bara fram mot en leverans av leptosomor.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ser toppen utKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar