Välkommen till nya NCS-medlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T

    #31
    Kjell,
    Jag betalade in i fredags 7/11 men mitt namn finns inte med. Innebär det att jag inte kommer att få tidningen?

    Mvh
    Christer Carlson

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #32
      Jodå du kommer säkert att få Ciklidbladet.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • November 2002
        • 157

        #33
        Hej!
        Det gläder mig att vi ökar i medlemmsantal, en bra förening ska ha mycket medlemmar ock det är vi. Ciklidhälsningar Ann-Marie

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • September 2003
          • 442

          #34
          Hur blir man medlem, och vad får man. typ 20 % rabatter på alla affärer kanske
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #35
            Här står det hur du blir medlem. Du får 4 nummer av den utmärkta tidskriften "Ciklidbladet". Tillgång till olika delar som endast medlemmar har, på ciklid.se.



            Rabatten är olika, men generellt sett tror jag den ligger på 10% fiskar och 5-10% på tillbehör. Se framsidan på ciklid.se vilka "ciklidaffärer" som ger rabatten.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #36
              Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna Richard Aleryd, Jens Lithén, Mikael Hellström, Per Norberg, Stefan Johansson, Fung Vuong, Ola Johannesson, Christer Carlsson och Trond Oskar Eriksen.
              Era medlemskort har skickats ut - kommer i slutet av veckan.
              Vi är idag 1108 medlemmar.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

                #37
                Kul att se att den gamle Ciklidbladssnyltläsaren Ola har skaffat eget medlemskap igen .
                Välkommen tillbaka!
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

                  #38
                  Man tackar för dessa vänliga ord av den nye redaktören, kanske det kan premireras med gratis transport till fiskfotograferingsföredraget på Malmö Museum på onsdag.......hade gärna snyltat på tidningen om bara vår käre ordförande i Ciklidvännerna tog den med sig till mötena....haha...skämt åsido, jag kunde faktiskt inte vara utan den längre, 2 års uppehåll fick räcka, det känns ju faktiskt som det är ett uppsving på gång på ciklidfronten här nere i Skåne nu, så därför blev jag sugen igen.

                  Ajö
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

                    #39
                    Jag skall försöka knåpa ihop en del artiklar framöver, det är ju så att jag och min kollega har lyckats lägga vantarna på en hel del fisk som inte någon annan har tillgång till, detta genom African Diving som ju som bekant har sin import lägligt placerad ca 600 meter från vår lokal......skall bara ta lite bra bilder så kommer det snart några alster....
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      #40
                      Jag visste väl att jag kunde provocera fram ett löfte om artiklar från dig och Per...
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Fiskar.nu
                        Användare
                        • September 2003
                        • 442

                        #41
                        250 kr/år alltså, men om man vill ha rabatter så måste man typ bara handla hos Ciklid Butiker? Hur ser Ciklidbladet ut egentligen, typ som bilsports tidning eller något sådana.
                        375 liter till L-malar

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #42
                          De affärer man har rabatter hos finns listade på "Första sidan".
                          Varje nummer av Ciklidbladet innehåller 40-56 sidor, är i A4-format och med ca 100 färgfoton per nummer.
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #43
                            Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna Kenneth Johansson, Olle Claesson, Per Åkerlund, Emil Martinsson, Anne Puumala och Öystein Hesjedal.
                            Era medlemskort kommer inom några få dagar.
                            Vi är idag 1113 medlemmar.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              #44
                              Vi hälsar dessa nya medlemmar välkomna David Engström, Ted Camenius och Mikael Leindahl.
                              Ni kommer att får alla årets Ciklidblad samt medlemskortet i början av nästa vecka. Dessvärre är det lite extra rörigt just nu - många betalar in men anger inte vilket år som medlemsavgiften avser. Det är lätt för oss att kolla om personen ifråga varit medlem i år, då är svaret givet men annnars är det hopplöst att veta. För att inte tala om alla de som varken anger namn, adress, medlemsnummer på inbetalningen....
                              Just nu är vi i alla fall 1116 medlemmar - en ökning med mer än 100 sedan föregående år.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                #45
                                Vi hälsar dessa nya medlemmar välkomna David Rabelius, Royne Wirf, Tomas Thillman, Pontus Olsson och Jonna Niklasson.
                                Era medlemskort och tidningar kommer på måndag eller tisdag.
                                Vill också återigen påpeka att det blir förseningar pga av allt det extra mycket jobb vi har just nu med att all info inte finns med på inbetalningarna.
                                Vi är just nu 1121 medlemmar.
                                Ciklidhälsningar
                                Kjell

                                Kommentar

                                Arbetssätt...