Välkommen till nya NCS-medlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #16
    citat:Jag tycker att de som är aktiva inom ciklidsällskapet som styrelsen, de som administrerar hemsidan, de som har hand om tidningen och liknande "uppdrag" ska kunna få unna sig lite för allt arbete de gör för OSS...
    Ta t.ex. och ordna en rejäl fest för er nå`n gång under året...
    Det låter som en kanonbra idé.

    citat:Håber i også vil tage så godt imod en dansker i jeres selvskab...:-)
    Du är hjärtligt välkommen - idag har vi förutom i de nordiska länderna medlemmar i Peru, USA, Tyskland, Italien, Holland, Frankrike, England och Ungern.
    Tyvärr mer än fördubblade svenska postverket portot till länder utanför Sverige. Vi tvingades därför för någon månad sedan höja medlemsavgiften något för dessa för att i viss mån kompensera oss för detta. Nu förlorar vi i alla fall inte på att ha medlemmar utanför Sverige, men självklart är det trevligt att även ciklidintresserade utanför Sverige är medlemmar. Kan för övrigt nämna att vi har en artikel på danska i det nummer som nu är på gång (av Tonny Brandt Andersen).
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

      #17
      citat:Jag tycker att de som är aktiva inom ciklidsällskapet som styrelsen, de som administrerar hemsidan, de som har hand om tidningen och liknande "uppdrag" ska kunna få unna sig lite för allt arbete de gör för OSS...
      Ta t.ex. och ordna en rejäl fest för er nå`n gång under året...
      Uppskattar verkligen allt jobb ni lägger ner..TACK!!!
      Kan bara hålla med helt klart!

      Kommentar

      • klassisk ära
        Användare
        • July 2003
        • 139

        #18
        citatock kan jag direkt säga att det inte blir tal om att ge ut fler nummer av Ciklidbladet som många brukar önska sig och det av två anledningar
        Med fler medlemmar borde det bli fler artiklar skrivna och pengar till att trycka dem. Då kanske man åtminstone kan göra tidningen lite tjockare? Jag menar, när man ändå gör en sådan tidning borde det inte vara särskilt mycket extra arbete att slänga in tio artiklar till.

        Folk får ta sig i kragen och skriva mer!!!!

        Mikael

        Kommentar

        • Rickard
          Användare
          • April 2002
          • 727

          #19
          Jag tycker faktiskt att de personer som lägger sin fria tid på NCS (bl.a. styrelsen) SKALL unna sig en rejäl fest minst en gång om året och det som tack från alla medlemmar för att Ni gör ett så bra arbete.
          M.v.h.
          Rickard

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #20
            citat:Med fler medlemmar borde det bli fler artiklar skrivna och pengar till att trycka dem. Då kanske man åtminstone kan göra tidningen lite tjockare? Jag menar, när man ändå gör en sådan tidning borde det inte vara särskilt mycket extra arbete att slänga in tio artiklar till.
            Folk får ta sig i kragen och skriva mer!!!!
            Du har helt rätt - så blir ju t.ex. även i år nr 4 av Ciklidbladet utökat med 4 sidor och medlemmarna får även en kalender.
            Fortsätter medlemsantalet att öka OCH fler artiklar kommer in finns det goda förutsättningar till att då och då utöka tidningen ännu mer.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • GoSatta
              Användare
              • February 2003
              • 1686

              #21
              Nu har jag iof inte fått mitt första nummer enu efter som jag precis blev medlem, men om det börjar bli pengar över kan man inte tex. trycka tidningen på bättre papper (vet ju iof inte vilket papper det är nu efter som jag precis gick med =) ) eller i söttre format, extra många färgbilder eller nått liknande? Annars gillar jag verkligen iden på att utveckla siten mer och kanske göra det mer till ett "community"
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #22
                Gosatta:

                När du får Ciklidbladet så kommer du nog bli VÄLDIGT positivt överraskad av "tidningens" kvalitet på papperet...också...

                Ciklidbladet håller verkligen en hög kvalitet på i stort sett allt. Jag blir ytterst förvånad om du inte skulle känna dig nöjd när de droppar ned i din låda...

                Kommentar

                • Jonas E
                  Användare
                  • February 2003
                  • 2533

                  #23
                  det är den finast gjorda tidning jag läst, inte ens bamse slår den =)

                  jag blev riktigt överraskad när jag fick hem mitt första nummer, det var den finaste tidningen jag någonsin läst och tittat i. Gosatta: Du kommer definitivt att bli nöjd med den.

                  Ang. förslaget om att styurelsen skall få gå på en fin restaurang för deras arbete tycker jag att det var ett riktigt bra förslag!
                  /Jonas
                  540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #24
                    Jag tycker också att överskottspengar gott och väl kan komma styrelsen tillhanda via festligheter...(Måste se till att ta plats i styrelsen nu..hm..?).

                    Annars tycker jag inte att det är helt fel heller att något kommer medlemmarna tillgodo...(Om det är svårt att komma in i styrelsen...vill säga...hm..).

                    Skämt åsido...Alla på NCS gör ett kanonjobb och det är ett stort arbete ni lägger ned som man bara måste ge en stor eloge för!!
                    Som ni säkert ser på ciklid.se (inkl zoopet.com) och ökningen på antal medlemmar så uppskattas det ni gör för hobbyn oerhört...

                    Jag är en väldigt nöjd medlem...på gränsen till oootroligt! (räcker fjäsket till styrelseplats?...näee?!...suppleant då?).

                    Kommentar

                    • Mats Bruér
                      Användare
                      • May 2003
                      • 47

                      #25
                      Pengar på väg
                      Mats Bruér
                      www.discusklubben.dk
                      720 l diskus
                      540 l diskus

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

                        #26
                        Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna - Johan Oskarsson, Bengt Walther, Inger Storstad, Martin Hansson och Mats Bruér.
                        Ni kommer att få era medlemskort under veckan.
                        Vi är nu 1065 medlemmar.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #27
                          Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna Peder Johansson, Gert Olofsson, Håkan Sjöblad, Hans Fundell, Jan Karlsson, Lisa Pettersson, Jimmy Sundqvist, Mattias Nilsson, Öivind Larsen och Sven Wijk.
                          Ni kommer att få era medlemskort under veckan.
                          Vi är nu 1076 medlemmar.
                          Vi ber också Uno Vendelmar om ursäkt eftersom tydligen hans medlemsinbetalning missats - dina tidningar är på väg.
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

                          Kommentar

                          • Gimpan
                            Användare
                            • August 2003
                            • 183

                            #28
                            Jaha jag har inte fått nån bekräftelse än men kul att man kommit in nu då...hehe kanske man får vara med och leka me dom stora gossarna
                            JimmY CasH

                            En "Viktoria" tack!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              #29
                              Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna Tor Petter Nyhus, Stefan Karlsson, Lennart Malmelöv, Patrik Nilén, Peter Wahlgren, Christoffer Adelgren, Kenneth Molin, Viktor Sundberg och Anders Flodqvist.
                              Ni kommer att få era medlemskort under veckan.
                              Vi är nu 1085 medlemmar. Förhoppningsvis når vi över 1100 innan året är slut.
                              Ciklidhälsningar
                              Kjell

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                #30
                                Vi hälsar dessa nya NCS medlemmar välkomna Lars Henriksson, Lukaz Cupryjak, Niklas Klasson, Magnus Widqvist, Juanito Skomars, Mats Larsson, Robert Alterius, Magnus Trandem, Björn Schmidt, Lars Bergman, Ricard Hulteke, David Durrant och Heikki Kurkela.
                                Era medlemskort har skickats ut.
                                Vi är 1099 medlemmar.
                                Ciklidhälsningar
                                Kjell

                                Kommentar

                                Arbetssätt...