Ja säga vad man vill om att blanda malawi och tanganyika men jag kör detta för en god sak och projekt som dessa gör ju det hela än mer intressant. Mitt hopp om en lugn atmosfär i karet som ska gynna ynglandet av Ventralis är nog på väg.
Sandlekare/featherfins 2014
Kollaps
X
-
-
Jag har en burk med 4 st Callichromis macrops där det var väldigt mycket jagande så efter att ha sett dina tankar slängde jag i 5 st rödhongi som jag skulle göra mig av med. Måste säga att initialt så har det gjort en enorm skillnad. Skall bli kul att se om det håller i sig .720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Att sprida lugn hos mitt ilskna Ventralisgäng har slagit väl ut och fann idag en ruvande hona. Får se nu hur länge man ska våga låta henne gå kvar med äggen. Rekommendationerna säger 3-5 dagar så vi får hoppas hon håller såpass. I karen här hemma så går det bra just nu. Har två ruvande Duboisi, en Ikola samt Ventralisen, inte så illa va? :-)720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Eh, jag uppgav nog inte hela sanningen, jag har TVÅ ruvande Ventralishonor nu!720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
kan du inte lägga ut lite bilder på ventralisen tillsammans med utbölingenTropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
-
Det ser fint ihop moorii med Ventralis.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
-
Upp och nervända världen är ju också att stänga in fiskarna på ett utrymme mellan 200-1000 liter med tanke på hur det ser ut i naturen.
Skulle aldrig sätta ihop Malawi med Tanganyika men testade med att sätta 5st hongi i ettkar med 4 st (2+2) Callochromis macrops där det var en otroligt grinig hanne. Det fungerade överraskande bra. När jag hittar en annan lösning där jag kan köra C. macrops med andra Tanganyika så blir det det som gäller.
Kan tillägga att macropsen har lekt och den lille hannen (6 cm) satte hongina på plats bara genom att simma fram och stirra på dom.
Hade jag inte haft dom i hade den andra macropshannen varit i himlen idag.
Efter fullbordad lek har det blivit lugnare.Kommentar
-
Jag tror det blev något galet med simblåsan på mitt foto ;-) Blanda är väl upp till var och en, jag kommer separera de olika sjöarna sen men måste få fatt i ett kar till först. Min nuvarande fördelning av fisk är snarare uppdelad fodermässigt samt för att stävja aggression.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
-
-
-
-
Otrolig fisk!Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
Kommentar