Troffetråden 2014
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
Tack för det Johan!
Jag lyckades tillslut få ut 4 stycken pigga Pemba yngel. De simmar nu i ett litet yngelkar.
Tack för tipset med tandpetaren. Det funkade.
mvh DavidKommentar
-
Jag brukar låta honan gå i yngelkassen från dag 20. Honan går några dagar innan hon släpper ut ynglena och det fungerar kanonbra. Brukar mata försiktigt dagligen så honan och ynglen slipper svälta.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Håkanstorps zoo har ju öppet i fysisk butik enligt hemsidan Tisdagar: 16-19, Fredagar: 16-19, Lördagar: 11-15.
Själv köpte jag på Ojzoo för bara 2 veckor sedan. Jag ringde nummret som stod på hemsidan och de svara direkt. Var bara att åka dit och handla efter att vi bestämde tidpunkt.Kommentar
-
Håkanstorps zoo har ju öppet i fysisk butik enligt hemsidan Tisdagar: 16-19, Fredagar: 16-19, Lördagar: 11-15.
Själv köpte jag på Ojzoo för bara 2 veckor sedan. Jag ringde nummret som stod på hemsidan och de svara direkt. Var bara att åka dit och handla efter att vi bestämde tidpunkt.
Har ni några tips hur jag skall introducera det för troffarna? Använder för närvarande flingfoder.Kommentar
-
Prova att ge lite nytt foder när det är matdags, troffar brukar vara hungriga... Sedan kan du ge resten av 'portionen' med gamla maten. Ge tillskott av nya fodret var 3e dag och sedan varannan dag och ge tex nls en dag och gamla fodret en dag.Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
-
-
Kommentar