Välkommen till nya NCS-medlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    Välkommen till nya NCS-medlemmar

    Trots att det är högsommar och fiskintresset borde vara som lägst just nu så ramlar det hela tiden in nya NCS-medlemmar och vi är nu uppe i 1010 medlemmar.
    Vi hälsar dessa välkomna
    Jon Petrusson, Göran Larsson, Martin Ronnelind Wonde, Jimmy Lundgren, Palle Bjerre Jörgensen, Lars-Erik Karlsson, Niklas Karlsson, Camilla Johansson, Krister Ekblom, Therése Widegren, Kenneth Wallden och Daniel Odell.
    Ni kommer att få era medlemskort under veckan.
    Ciklidhälsningar
    Kjell
    PS: Jag kommer framöver att ungefär var 14:e dag göra en redovisning över vilka nya medlemmar som har tillkommit.
  • robber
    Användare
    • September 2002
    • 87

    #2
    Är det 1010 aktiva, betalande medlemmar?

    Jag såg att jag fick medlemsnr 1092, betyder det att det bara är 82 medlmmar som "hoppat av" sedan räkningen började? Isåfall är det ju väldigt bra eftersom det ju bara är ett bortfall med 7,5%

    MvH Simon
    http://simon.holmbring.se

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #3
      Varje år de senaste åren har ca. 200 st hoppat av varje år men i gengäld har lite drygt 250 st tillkommit.
      Numren har inget med antalet medlemmar att göra.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

        #4
        Jäpp fler blir det, skickade in medlemsavgiften igår och är väldigt nyfiken på ciklidbladet, har aldrig sett tidningen i fråga.


        Mvh Jarinen

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #5
          Kul, du är väkommen jarinen och kommer med på "listan" vid nästa uppdatering.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

            #6
            Även om det är sommatstiltje så har det ramlat in några nya medlemmer.
            Vi hälsar Stefan Lindstedt, Martin Björklund, Jari Nätynki, Peter Nilsson, Hans Johansson och Anders Redberg välkomna som NCS-medlemmar.
            Ni kommer att få era medlemskort någon av de närmaste dagarna.
            Nu dröjer det ett par veckor till nästa rapport eftersom jag åker iväg på semester.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #7
              Hej igen,
              Välkomnar dessa som nya NCS-medlemmar
              Peter Sabel, Nicklas Walldén, Rickard Håkansson, Stefan Åhlund, Sven Lenander, Pierre Nyström, Patrik Petersen, Rickard Wiberg, Kaj Håkan Teodor Granholm, Anders Walldén, Kennet Kölbrant, Stig Uno Nystuem.
              Ni kommer att få era medlemskort i slutet av veckan.
              Totalt är vi nu uppe i 1029 medlemmar.
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                Hej igen,
                Vi välkomnar dessa nya NCS-medlemmar Ulf Erik Sjöli, Mikael Olsson, Stefan Sjöberg, Benny Dahlqvist, Malmö Akvarieförening, Abders Lundström, Jan Krokström och Per Hägerö.
                Ni kommer att få era medlemskort inom kort. Tyvärr något försenat - de skulle ha skickats i början av veckan, men pga av att jag denna vecka jobbat med nya numret av Ciklidbladet hinnar jag först skicka ut dem idag.
                Totalt är vi nu uppe i 1036 medlemmar.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  #9
                  Hej igen,
                  Vi välkomnar dessa nya NCS-medlemmar Inger Sjödin, Peter Aspnes, Peter Häll, André Andersson, Fredrik Norén, Fredrik Wolfhagen, Erik Rytter Jakobsen, Fredrik Svensson, Rune Roslund, Peter Brodén, Eva Engman, Mikael Granholm, Tor Sund, Daniel Skoog, Mats Åhrman, Filip Halvardsson, Conny Anjemo, Kristian Roos, Peter Meuller, Kenny Dahlström, Patrik Wester, Magnus Hallin, Christian Nilsson, Mats Jakobsson.
                  Ni kommer att få era medlemskort inom kort. Tyvärr något försenat - då jag ville att så samla ihop alla intill sista deadline för näsat nummer av Ciklidbladet.
                  Totalt är vi nu uppe i 1060 medlemmar.
                  Nästa nummer av Ciklidbladet väntas utkomma i början av nästa vecka.
                  Ciklidhälsningar
                  Kjell

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #10
                    Underbart med alla nya medlemmar. Det är bara att gratulera Nordiska Ciklid Sällskapet!

                    Slås det rekord i antal medlemmar för varje ny som tillkommer eller har det varit fler medlemmar i NCS historia?

                    Vilken effekt har denna uppåtgående trend för NCS i det korta respektive långa perspektivet?

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      citatlås det rekord i antal medlemmar för varje ny som tillkommer eller har det varit fler medlemmar i NCS historia?
                      Nej då för ett knappt 10-tal år sedan var medlemsantalet uppe i ca. 1500 så dit har vi en bit kvar.
                      Dock sjönk medlemsantalet under ett antal år men vände igen för 2-3 år sedan då nivån var en bra bit under 900.

                      citat:Vilken effekt har denna uppåtgående trend för NCS i det korta respektive långa perspektivet?
                      Det har väl ingen direkt effekt, men eftersom NCS inte skall gå med vinst så kommer medlemsavgiften att sjunka alltefterhand som medlemsantalet ökar.
                      Förra året gick vi med ett rejält överskott och därför sänkte vi i år medlemsavgifften med 45 kr, vilket innebär minskade inkomster med ca. 45.000. Lite av detta (15.000 hittills) har vi tagit igen pga fler medlemmar - om hela beloppet hämtas in blir det säkert en ny sänkning.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #12
                        Jag tycker att nivån på medlemskostnaden per år ligger bra som den är...finns det inget annat som "överskottspengarna" kan användas till?

                        * Fler mässor?
                        * Medlemserbjudanden?
                        * Utveckling av sajten?

                        Kanske inte de första man tänker på, men det rasade bara in och ut ur skallen...

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

                          #13
                          citat:finns det inget annat som "överskottspengarna" kan användas till?
                          Konkreta förslag är välkomna.
                          Dock kan jag direkt säga att det inte blir tal om att ge ut fler nummer av Ciklidbladet som många brukar önska sig och det av två anledningar
                          1/ Vi får inte tillräckligt med artiklar för att ge ut fler nummer.
                          2/ Det finns ingen i styrelsen som är beredd att ta på sig detta extraarbete. Att göra CB tar oerhört mycket tid och gör att man dessutom blir väldigt uppbunden.
                          Med i övrigt välkomnas gärna tips.
                          Ciklidhälsningar
                          Kjell

                          Kommentar

                          • Niklas Olsson
                            Användare
                            • February 2003
                            • 1156

                            #14
                            Jag tycker att de som är aktiva inom ciklidsällskapet som styrelsen, de som administrerar hemsidan, de som har hand om tidningen och liknande "uppdrag" ska kunna få unna sig lite för allt arbete de gör för OSS...
                            Ta t.ex. och ordna en rejäl fest för er nå`n gång under året...
                            Uppskattar verkligen allt jobb ni lägger ner..TACK!!!
                            //Niklas

                            www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook
                            ____________________________________

                            Kommentar

                            • Casper

                              #15
                              Hej med jer på NCS forum. Jeg lige meldt mig ind på NCS forum, og tænker også på at melde mig ind i selve NCS. Jeg synes at de blade som udkommer er rigtig fede og flotte. Med en masse læse stof og mange flotte farve billeder. Håber i også vil tage så godt imod en dansker i jeres selvskab...:-)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...