Cyrtocara moorii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lillemor
    NCS Medlem
    • June 2013
    • 117

    Cyrtocara moorii

    Hej
    Någon som vet hur storra kullar det brukar bli av dem. Köpte en vuxen hane med två honor där den ena honan tuggade. Under hemfärden blev hon så stressad så hon spottade i påsen, ett gäng på 120 st fortfarande med gulsäcken kvar. Idag fem dygn senare äter dessa konstant och växer så det knakar.

    Hur många brukar försvinna under uppväxt tiden? Hur fort växer dessa? Kanske måste redan nu börja planera hur jag skall kunna inhysa 120 växande individer

    Lillemor
    ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

    ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

    #2
    Ja dom brukar spotta lätt!

    Ska du behålla alla då? Jag brukar fimpa en del av kullarna ifall det är mer yngel än vad man tror sig kunna göra av med. Det är ingen mening att dra upp yngel till säljbar storlek utan att ha en köpare, då blir det ännu jobbigare att ta bort dom

    Moorii är ju helt klart en lättsåld fisk med lämnar så stora kullar att det finns många som har yngel och därmed kan det bli svårt ändå.

    Spara så många så att du kan plocka bort dom som inte växer eller blir konstiga i kroppen. Kolla redan nu med butiker efter intresse att köpa. Att sälja privat är mest jobbigt tycker jag iaf.

    Kommentar

    Arbetssätt...