Goddagens
Jag heter Jonas Andersson och har fått ett återfall in i ciklid-världen igen.
Efter att haft akvarium i stort sett sedan jag föddes 1973 (Farsans burkar) fram tills att jag fick barn på slutet
av 90-talet är det alltså dax igen.
Men det har säkert hänt en hel del vad jag kan se, inte alls lika mycket Zooaffärer som för.
Den enda jag hittat var väl Akvarielagret i Bromma som är sig likt.
Nåväl jag hade iallafall tänkt mig att starta upp ett ciklidkar under julledigheten.
Har köpt 1st Aquastabil 160x55x60 som jag börjar med (är rädd att det inte kommer sluta där, har aldrig lyckats att
ha bara ett akvarium förut och det lär väl bli likadant nu).
Men jag behöver lite tips av er som är inne i svängen. Vem i Stockholm odlar CA/SA-ciklider?
Jag köper gärna mindre fiskar men fler av varje sort så att jag kan dra upp dem själv och para ut dom.
Inga jättar typ Dovi eller liknande då burken är allt för liten för dessa.
Är öppen för förslag på fisk.
Tack på förhand
Jonas
Jag heter Jonas Andersson och har fått ett återfall in i ciklid-världen igen.
Efter att haft akvarium i stort sett sedan jag föddes 1973 (Farsans burkar) fram tills att jag fick barn på slutet
av 90-talet är det alltså dax igen.
Men det har säkert hänt en hel del vad jag kan se, inte alls lika mycket Zooaffärer som för.
Den enda jag hittat var väl Akvarielagret i Bromma som är sig likt.
Nåväl jag hade iallafall tänkt mig att starta upp ett ciklidkar under julledigheten.
Har köpt 1st Aquastabil 160x55x60 som jag börjar med (är rädd att det inte kommer sluta där, har aldrig lyckats att
ha bara ett akvarium förut och det lär väl bli likadant nu).
Men jag behöver lite tips av er som är inne i svängen. Vem i Stockholm odlar CA/SA-ciklider?
Jag köper gärna mindre fiskar men fler av varje sort så att jag kan dra upp dem själv och para ut dom.
Inga jättar typ Dovi eller liknande då burken är allt för liten för dessa.
Är öppen för förslag på fisk.
Tack på förhand
Jonas
Kommentar