If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Biotodoma wavrini - Kolla in Ivans foton i artregistret!
Verkar som om det endast är exemplaren som Ivan fotat som är sådär fina. Söker man upp namnet på Google så är alla bleka och gråa i ton utom dessa som finns på Ivan's foton.
Fast de färgar ut väldigt olika beroende på hur bra man anpassar vattnet. Ph och mjukhet bland annat. Jag märker det väldigt tydligt på mina Apistogramma atahualpa som är väldigt färgkänsliga för nitrat tror jag mig märka.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Det finns Inte många foton från det vilda, men nog har han bättrat på bilderna lite
Det tror jeg også, jeg har fanget Biotodoma wavrini flere ganger i Colombia, ute i Rio Inirida, Rio Atababpo og i side elver til diss, men jeg har aldri sett dem med slike farver. DET kan være mulig at pH kan ha innvirking, for jeg hadde fiskene ikke i så surt vann som fantes i Rio Iniridae og i Rio Atabapo, hvor fiskene gikk sammen med Satanoperca daemon blant annet. Ph lå på 4,8 til 5,2, men som sagt hadde jeg ikke det i mine akvarier. Men jeg måtte ha en Ph ned på 5 for at Satanoperca daemon skulle leke og dra opp yngel.
Det kan vara sidljus i form av blixt som gör det. Paracyprichromis nigripinnis är kanon på bild och när solen ligger på från sidan blixtrar de verkligen, men i vanligt standardljus - särskilt om man har mycket ljus - är de inte alls lika fina.
Det kan vara sidljus i form av blixt som gör det. Paracyprichromis nigripinnis är kanon på bild och när solen ligger på från sidan blixtrar de verkligen, men i vanligt standardljus - särskilt om man har mycket ljus - är de inte alls lika fina.
Det kan stämma mycket väl. Jag har själv provat lysa me LED lampa från sidan på fiskarna och då får de en otrolig färg. Speciellt hos fjärilscikliderna.
Kommentar