If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Projekt, Juwel Lido 200 med Scalarer och annan SA fisk.
Karet håller på att bli helt överväxt av snabbväxarna, har ingen tid till att ansa och greja nu utan det är bara vattenbyten och matning som gäller imellan blöjbyten här hemma.
Scalarerna mår toppen och har återhämtat sig rejält, dom får det lite trångt pga av alla växter men dom pilar in imellan och har sina gömställen så än sålänge fungerar det.
Har rejäla problem med penselalger på vissa växter (vänstra nedre hörnet), måste göra mig av med dvärggäddorna så jag kan slänga i nya amanoräkor så löser det sig.
Sen växer det ganska extremt med gröna prick alger på rutan.
Karet håller på att bli helt överväxt av snabbväxarna, har ingen tid till att ansa och greja nu utan det är bara vattenbyten och matning som gäller imellan blöjbyten här hemma.
Scalarerna mår toppen och har återhämtat sig rejält, dom får det lite trångt pga av alla växter men dom pilar in imellan och har sina gömställen så än sålänge fungerar det.
Har rejäla problem med penselalger på vissa växter (vänstra nedre hörnet), måste göra mig av med dvärggäddorna så jag kan slänga i nya amanoräkor så löser det sig.
Sen växer det ganska extremt med gröna prick alger på rutan.
Tråkigt med algerna :-/ ... scalarerna blev sjukt snygga... Aa du borde verkligen ansa och plantera om det det ansar... Sjukt att det växt så pass mycket utan någon CO2! Grymt
Dom är fortfarande till salu mot cash eller byte! De är för stora för detta karet.
Gruppen är dock lite mindre än vad som står i annonsen det var därför jag fick rädda över dom hit...
Skulle tippa på att dom är 14-15 st nu.
Hade inte karet mitt vart fyllt med Colombiatetror så hade jag nappat på dom.
Tycker att dessa är snyggare än Colombianerna med.
Vad ville du ha i byte?
Hade inte karet mitt vart fyllt med Colombiatetror så hade jag nappat på dom.
Tycker att dessa är snyggare än Colombianerna med.
Vad ville du ha i byte?
Någon rolig L-Mal. Kan eventuellt lägga pengar imellan om det är en dyrgrip. Men som sagt var dessa är värda en slant med. Har du stora Colombia tetror? En personlig favorit hos mig, dom blir riktigt fina som "vuxna".
Köpt på mig lite nya Cryptocyrone och echinodorus plantor.
...
Idag har nästan alla Cryptocyrone smält bort för mig.
...
Ser ut som att du fick samma problem som mig med Cryptocorynen... Rötterna klarar sig dock, så orkar man vänta kommer det upp nya blad. De blad som redan har början till "röta" kan man lika gärna klippa bort, för de kommer ändå att förtvina. Har bladen bara lite prickar på sig men inga hål, så kan de klara sig och kan därmed sparas.
Lycka till!... oavsett vad du bestämmer dig för att göra.
Kommentar