If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Helgens funderingar. Tanganyika VS. Sydamerika i kub.
K.O The Amazon wins! HAHA Härligt stay in the darkness
Vilka corys, tetror, l-malar osv har tänkt dig?
Måste säga det är unikt med kubakvarier faktiskt! Kan bli riktigt snyggt om man får till det rätt
Lite cool inredning:
Kanske någon medlems akvarium..
Så är det.
Jag har ju redan en "sten" slimline och även några mindre stenmoduler som ska i, men de får gå.
Funderar på sån där "soil" som folk har i sina räkkar som bottensubstrat.
Ska försöka få tag på större troll/orm hassel kvistar att ha i ett virrvarv ner från ytan. På botten blir det fullt av små grottor utav sten och mindre rötter.
Mycket flytväxter på ytan och någon mossa eller javaormbunke på kvistarna.
Fiskvalen har jag inte kommit lila långt med dock...
Koppar tetra gillar jag!
Funderar på att flytta över mina Crenicichla regani till detta karet också och påsåvis kunna sätta i en större Creni art i mitt 540.
Jag har ju redan en "sten" slimline och även några mindre stenmoduler som ska i, men de får gå.
Funderar på sån där "soil" som folk har i sina räkkar som bottensubstrat.
Ska försöka få tag på större troll/orm hassel kvistar att ha i ett virrvarv ner från ytan. På botten blir det fullt av små grottor utav sten och mindre rötter.
Mycket flytväxter på ytan och någon mossa eller javaormbunke på kvistarna.
Fiskvalen har jag inte kommit lila långt med dock...
Koppar tetra gillar jag!
Funderar på att flytta över mina Crenicichla regani till detta karet också och påsåvis kunna sätta i en större Creni art i mitt 540.
Tycker du isåfall ska köra med någon dvärgciklid tillsammans med scalarerna istället för att sätta in Crenicichla i karet.
Du får välja växter som inte kräver så mycket ljus isåfall om du ska ha mycket flytväxter. Kommer bli kanon
Tycker du isåfall ska köra med någon dvärgciklid tillsammans med scalarerna istället för att sätta in Crenicichla i karet.
Du får välja växter som inte kräver så mycket ljus isåfall om du ska ha mycket flytväxter. Kommer bli kanon
Men dessa är "dvärgciklider" fullvuxna hanen är 10 cm och honan ca 7 cm. Definitivt inte elakare än många apistogramma jag har haft.
En annan drömm jag iof haft länge är vildfångad Kakadua....
Ursprungligen postat av johho
Nån snygg mal också. Baryancistrus beggini är inte dum. En bra algätare, men den kostar ju 400 iaf. Men den är enkel att hålla.
12 cm tror jag, passar perfekt i ett 200. Men de kostar som sagt en del. Azra har 1+2 (min sambo) i ett 100 liters tillsammans med L204 och de är väldigt fina.
Men dessa är "dvärgciklider" fullvuxna hanen är 10 cm och honan ca 7 cm. Definitivt inte elakare än många apistogramma jag har haft.
En annan drömm jag iof haft länge är vildfångad Kakadua..
Själv har jag ingen erfarenhet av crenicichla men om de inte blir för aggressiva så kan du kanske köra.. Kakaduaciklid går alltid hem! Jag har en Double Red och jag är hur nöjd som helst.. Dock vill jag ha två tre honor till och en hane kanske
Blå panaque L239 som Johho tipsa om är en väldigt fin mal dock väldigt svår att få tag på i Skåne iallafall. Hade en som nådde en storlek på 10cm.
Senast redigerad av {_AquA_}; 05 December 2013, 00:57.
Själv har jag ingen erfarenhet av crenicichla men om de inte blir för aggressiva så kan du kanske köra.. Kakaduaciklid går alltid hem! Jag har en Double Red och jag är hur nöjd som helst.. Dock vill jag ha två tre honor till och en hane kanske
Blå panaque L239 som Johho tipsa om är en väldigt fin mal dock väldigt svår att få tag på i Skåne iallafall. Hade en som nådde en storlek på 10cm.
Nej dessa är väldigt harmlösa. Hannarna brukar pila runt tillsammans och leta mat, skulle nästan vilja kalla det Stimbeteende.
Dock har det inte lekts något ännu mig veteligen och då kan ju historien bli en annan.
Kent har ett bra lager med L malar just nu vet jag.
Kommentar