Om man nu har en bild, hur fixar man så att den blir 96*96 på ett enkelt sätt? Vilka program fixar det? Jag har Paint och CoralDraw på min dator. Går det med något av dessa? Jag har tillgång till fler men då måste jag gå till fotolabbet och det är "jobbigt". De flesta har troligen inte tillgång till en massa program. Skulle det inte räcka med "ungefär kvadratiskt" och ha ett program som automatiskt omvandlar till 96 bredd (en lösning som vi jobbar på med SCK kommande hemsida).
Hur får man dit bilden?
Kollaps
X
-
-
Skicka bilden så fixar jag det. Lättast?Kommentar
-
Hej!
Har precis mailat bild, för tredje gången, är Christian på semester? eller ni kanske rent av funderar på att ta bort funktionen vilket diskuterades i en annan tråd för lite sen?.
Eller man kanske är en för "ful fisk" för att offentliggöras .
Mvh Jari
Kommentar
-
Christian sliter just nu med att leta och sortera bilder till Ciklidbladet samt att göra mittuppslaget samt omslaget.
Oroa dig inte förr eller senare hinner han nog med ditt foto oxå.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Ok , det har jag verkligen överseende med!
Ciklidbladet vill man ju ha snarast möjligt, mmmm.. flera nummer blir det ochså som ny medlem, kanon, vilken afton det blir när bladen trillar ner på hallgolvet.
Mvh JariKommentar
-
Får väl hoppas att tidningen kommer på en fredag - annars lär du missa jobbet nästa dag med alla tidningar att läsa.
Ciklidhälsningar
KjellKommentar
-
Kommentar
-
-
Så det krävs att man är medlem i Nordiska Ciklidsällskapet för att få sätta in en bild på sin profil på ciklid.se där det för övrigt är gratis att registrera sig?? Förstår inte riktigt filosofin med det.[V]"Bättre sent än aldrig" []Kommentar
-
Filosofin är att den att de som "äger" sidan (och därmed stöder NCS) skall ha vissa fördelar, framöver kommer fler fördelar.
Ciklidhäslningar
KjellKommentar
-
Vi (medlemmar) tycker att icke medlemmar ska vara med och ta del av ett bra ciklidforum. Samtidigt försöker vi locka till oss fler medlemmar genom att göra forumet ännu roligare för de som orkar betala medlemsavgift och se till så att detta forum faktiskt fortlever. En strålande filosofi tycker jag.
mvh,Kommentar
-
Håller med ovanstående skribenter och samtidigt uppmanar jag icke medlemmar att registrera sig och att betala in medlemsavgiften då den är väldigt låg i förhållande till det man får ut av att vara medlem. Ett underbart Ciklidblad 4ggr/år, en internetsajt av hög kvalitet och "gratis support" där man har hjälp av både medlemmar som NCS styrelse i allt man kan tänka sig inom akvaristiken och sist men inte minst...ta del av det rabattsystem som gör att man får prylar och fiskar billigare hos handlare som "sponsrar" föreningen.
Självklart skall betalande medlemmar ha vissa fördelar på en internetsajt som denna.Kommentar
-
Respekterar era åsikter och Nordiska Ciklidsällskapets bestämmelser. Men min personliga åsikt är ändå den att det ska vara gratis att lägga in en bild på sin profil på en sida där det är gratis att bli medlem. MVH Rob"Bättre sent än aldrig" []Kommentar
-
Där kan jag till viss del hålla med dig Rob. Det känns lite onödigt att inte tillåta bilder på inloggade, men ej betalande, medlemmar. Det är ingen fördel att visa sin fula nuna som jag får göra nu...mer en nackdel...Kommentar
-
"Skåda aldrig given häst i munnen" - Gammalt djungelordspråkFred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red">Kommentar
Kommentar