Ska till att göra en ny sats med räkmix och tänkte byta ut spenaten mot grönkål. Vad tror ni om detta? (Övriga ingredienser, förutom 500gr grönkål, är; 400gr räkor, 200gr blåmusslor, 100gr cyklops, 600gr ärtor och 2 morötter).
Grönkålsfråga
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det borde väl fungera ypperligtKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Grönkål är virus och bakteriedödande. Frågan är vad det kan göra med de goda bakterierna i akvariet. Uppgifter om detta finns på halsosidorna.se.
/Lillemor~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~
~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~Kommentar
-
Många kålsorter är ganska potenta. Vet att t.ex vitkål förtunnar blodet såpass mycket att det kan innebära en risk för människor som äter Waran.
Men prova och se vad som händerKommentar
-
Jag hittade en massa kålfjärilslarver på min blomsterkrasse som jag tänkte föda upp på vitkål (larv-puppa-fjäril är kul) men de fick diarré och bajsade ihjäl sig på några timmar. Nästa omgång fick krasse...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Tack för svaren! Jag provar med grönkål, läste att det innehåller en mängd nyttigheter i form av vitaminer och mineraler.
En liten fråga till, hur mycket askorbinsyra ska jag ta till ca 2kg räkmix? (Har även i Seras vitamindroppar).
mvh MagnusKommentar
-
Problemet med att använda kål i räkmix är det oftast luktar rätt illa. Men grönkål luktar ju inte så mycket men är det inte dyrare?Kommentar
-
Man får gå 10 meter längre för att skörda. Tror det är effektivare att söka pris på räkor och dom andra ingrediensernaKommentar
-
Kommentar
-
Man kan ju stoppa i vad man vill, men det krävs att fisken har rätt enzym uppsättning för just den födan annars kan den inte bryta ner eller absorbera det.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar