If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
hej , jag har firefish, aulonocara o.b och några blå fiskar, jag har en t8 ramp (köpte från Mantis,vill tacka han igen ) vilken ljus rör ska man ha för få fina röd och blå färgar? rampan har 4x 36w t8 rör.
mvh
hej , jag har firefish, aulonocara o.b och några blå fiskar, jag har en t8 ramp (köpte från Mantis,vill tacka han igen ) vilken ljus rör ska man ha för få fina röd och blå färgar? rampan har 4x 36w t8 rör.
mvh
Gro Lux är ju ett alternativ, men enligt min mening så har det mera med fodret att göra, röda fiskar som FF tex behöver man mata med ett foder med Astaxantin, annars håller dom sällan den röda färgen särskillt bra. Men det finns säkert nån annan som har andra erfarenheter Här är en av mina FF hanar.
Grolux tillsammans med aquastar eller annat rör med blå-vitt ljus. Om det funkar så tycker jag att det räcker med två rör, sätt då det blå-vita röret mot framrutan och grolux som andra rör och skippa dom två bakre rören. Det blir bättre djupkänsla i burken när det blir lite skuggiga partier mot bakrutan.
Du matar väl med NLS? Kör i så fall med deras nya foder "super red" eller vad det nu heter
Gro Lux är ju ett alternativ, men enligt min mening så har det mera med fodret att göra, röda fiskar som FF tex behöver man mata med ett foder med Astaxantin, annars håller dom sällan den röda färgen särskillt bra. Men det finns säkert nån annan som har andra erfarenheter Här är en av mina FF hanar.
Kommentar