Lek frågor...?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MatsB
    Användare
    • April 2013
    • 54

Lek frågor...?

hej

har ett gäng delfiner som jag köpte som 2-3 cm yngel. Nu har dom växt till sig men dock inte fullt ut, nu har dom lekt och tydligen enligt min fru så har vi en tuggande hona. Men stannar dom i växten om dom leker för tidigt ?

Har monster mycket fisk i baljan precis av den anledningen, för att förhindra lek .

Tydligen någon Alounucara Rubin hona som har en liten påse under hakan. Denna är dock fullvuxen.

// Mats
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Ja det påverkar tillväxten, det är ju cirka tre veckor utan mat. Men ett tugg är väl inte hela världen

Kommentar

• MatsB
      Användare
      • April 2013
      • 54

Nej inte hela världen men jag skall ju ha baljan bara för att sitta och smutta whisky eller föralldel kaffe vid så då vill man ju ha stora välväxta exemplar. :-)
      Ja ja vi får väl se vad som händer....., tack för svaret.

Kommentar

• Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

Jag har en Lethrinopshona som har lekt ett flertal gånger och hon har riktigt efter i storlek. Hon fick dock vuxet sällskap när hon var 5 cm lång. Inte optimalt men det får vara som det är...

Kommentar

• preben
          Användare
          • November 2013
          • 1

Har ett gäng hongi och ett gäng lombardoi , hur ser man när de tuggar? Syns det tydligt? Hur "tömmer" man en hona osv.. Behöver en guide från ett proffs

Kommentar

• MatsB
            Användare
            • April 2013
            • 54

Min "delfin" släppte ut en 20 st simmande småttingar häromdagen men dom lär inte överleva i karet. Men hon e inte mycket över 5 cm....

Såg nu att jag har tre stycken Alounucara Röda Rubin honor som också har världens hakpåse, men hanarna färgar inte ut men dom verkar ju trivas.
            Senast redigerad av MatsB; 29 November 2013, 11:58. Anledning: tillägg

Kommentar

• Erik Österlund
              Användare
              • January 2005
              • 3788

Blir det återkommande lekar får du väl flytta honorna till en egen burk och mata upp dom lite!

Kommentar

• MatsB
                Användare
                • April 2013
                • 54

Jo men min fru förbjuder fler kar i huset men samtidigt tycker hon ju SÅ synd om de små som blir uppätna så finns ju strängar att spela på.

Kommentar

Arbetssätt...