Mer än 1.000 medlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    Mer än 1.000 medlemmar

    Vi är nu mer än 1.000 medlemmar i NCS och har redan tangerat förra årets slutliga siffra - 1001 medlemmar.
    Hösten förra året så blev mer än 150 st medlemmar så chansen är nog stor att slutsiffran i år stannar på drygt 1.100 - väldigt positivt.
    Ciklidhälsningar
    Kjell
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Det är bara att gratulera!! Riktigt roligt med tanke på att denna förening är väldigt bra.

    Både internetsajten här plus ciklidbladet som ges ut håller hög klass och är till stor glädje och nytta för mig som medlem.

    Som jag sagt tidigare...ni gör ett kanonjobb alla på NCS!

    Mvh
    En riktigt nöjd medlem

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #3
      Tack för det - men en väldigt stor del av framgången är ju att Ciklidbladet har blivit så mycket bättre - och anledningen till det är i sin tur att vi får in så många bra artiklar från våra medlemmar - så det finns många som har del i framgången.
      Vi räknar också med att i höst presentera några nyheter - vi återkommer när det hela har fallit på plats.
      En pytteliten nyhet (men ändock) är att NCS-medlemmar kommer att kunna lägga in s.k. avatarer (tror jag det hette, datorer och dataspråk är inte direkt min grej) här i Forumet. En avtar är ett foto som kommer med på varje inlägg som den personen skriver, vilket gör forumet lite mer personligt.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Hur får man dit fotot/bilden??

        Kommentar

        • nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

          #5
          Med tanke på mitt eget medlemsnummer, trodde jag faktiskt, att vi var fler än så.
          Visst är tidningen viktig. Den var orsaken till att jag efter lång tid återkom till NCS.
          Ryktet om detta förnäma alster fick mig att anmäla mig som medlem igen och jag blev glatt överraskad. Sanningen att säga har det varit tider längre tillbaka, då tidningen inte har varit mycket att hurra för.
          Diversifieringen mellan olika områden inom detta stora ämne kommer nog att vara mycket viktig för framtiden också, för att göra tidningen attraktiv och öka medlemsantalet.

          Kommentar

          • jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

            #6
            Hej

            Då får jag se till att anmäla mig också, så blir vi en till.

            Rickard

            PS
            Går det att beställa gamla årgångar.
            Var medlem fram till -97 eller -98. Skulle vara trevligt att kunna komplettera de saknade åren i så fall.
            DS
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #7
              citat:Går det att beställa gamla årgångar
              Gå in på föreningsinfo på "Första sidan" och klicka på "Hur man köper gamla Ciklidblad".
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #8
                citat:Med tanke på mitt eget medlemsnummer, trodde jag faktiskt, att vi var fler än så.
                Nej, men vi kan bli fler. Att det förekommer så pass häga medlemsnummer beror på att vi försöker se till att man skall få samma medlemsnummer år efter år. Om därför en person inte förnyar sitt medlemskap så dröjer det ganska länge innan vi låter någon få det "lediga" numret.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

                  #9
                  nu fick ni/vi en ny medlem
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #10
                    Hängs medlemsnumret 291 upp i taket på föreningslokalen? *ler*
                    Nja du kommer väl förhoppningsvis att fortfarande vara medlem om än aningen passiv till skillnad från nu...*s*

                    En fråga till styrelsen:
                    När Kjell Fohrman nu avgår som ordförande kanske det vore på sin plats att göra en reportageserie i ciklidbladet angående hans 35år inom denna hobby?
                    Jag skulle iallafall tycka det vore intressant. Det har ju hänt en hel del inom hobbyn på dessa 35år.

                    Jag har ju tidigare föreslagit reportage typ "hemma hos" på medlemmar i NCS och på personer i styrelsen. Detta vore ju en idé...utöver den tidigare.

                    P.s. Just "hemma hos" är väldigt bra och rolig läsning i Ciklidbladet. Reportagen har varit väldigt intressanta.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      citat:du kommer väl förhoppningsvis att fortfarande vara medlem om än aningen passiv till skillnad från...
                      Har lovat Michael att bidra med artiklar till CB även fortsättningsvis.
                      citat:När Kjell Fohrman nu avgår som ordförande kanske det vore på sin plats att göra en reportageserie i ciklidbladet angående hans 35år inom denna hobby?
                      Min del är bara en liten del av NCS långa historia, men oavsett vilket så jobbas det faktiskt just med att göra en reportageserie om NCS historia. Michael Mayer håller på och rotar i det just nu och efter årsskiftet när jag avgått som redaktör kanske jag får tid att hjälpa honom, så det kommer.
                      citat:Jag har ju tidigare föreslagit reportage typ "hemma hos" på medlemmar i NCS och på personer i styrelsen. Detta vore ju en idé...utöver den tidigare.
                      Vi får se vad Michael P. hittar på när han blir redaktör, i nummer 4 blir det i alla fall en sorts Hemma Hos reportage hos just Michael.
                      citat:Just "hemma hos" är väldigt bra och rolig läsning i Ciklidbladet. Reportagen har varit väldigt intressanta.
                      Det är det många som tycker vilket man kan se i omröstningarna om populäraste artikeln. Dilemmat är bara att hitta folk att göra hemma hos reportage hos som håller på med annat än Malawi och Tanganyika - vi kommer visserligen att besöka en diskusodlare, men i övrigt verkar ingen alls hålla på med amerikanska ciklider. I längden måste vi hitta sådana för att kunna fortsätta artikelserien.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

                      Kommentar

                      • eberhardt
                        Användare
                        • November 2005
                        • 32

                        #12
                        Nog är det en bra tidning alltid!!!! Jag vill ha mera!!!!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...